Avatar billede pepo1965 Nybegynder
19. december 2006 - 11:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

"Ustabil" skabelon

Jeg anvender skabeloner i Dreamweaver MX.
Når jeg sætter mere tekst i en tekstramme end den definerede størrelse kan rumme, så udvider Dreamweawer selv pladsen nedad. Det ser fint ud i Dreamweaver, men når det loades op i en browser, så har grafikken i mine sidemenu også rykket sig et stykke nedad.
Det må være et meget almindeligt forekommende problem for alle der anvender skabeloner.Men hvordan løser jeg det?
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
19. december 2006 - 12:17 #1
Jeg har løst det ved manuelt at ændre størrelsen på sidebaren mv. Men det er som sagt ikke holdbart, så lytter lige med her i din tråd.
Avatar billede pepo1965 Nybegynder
19. december 2006 - 13:24 #2
Jeg har gjort det samme, men det løser ikke problemet, og elegant er det ikke.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
19. december 2006 - 21:44 #3
Måske man kunne få lov til at se noget kode?
Avatar billede pepo1965 Nybegynder
19. december 2006 - 22:45 #4
Det kan du godt - men hvordan gøres det smartest, for det fylder noget. Kan du modtage koden pr mail?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
19. december 2006 - 22:47 #5
Ok, send til

eksperten AT BoJohansen.dk
Avatar billede pepo1965 Nybegynder
19. december 2006 - 23:00 #6
Fil afsendt!
Avatar billede pepo1965 Nybegynder
20. december 2006 - 00:11 #7
Jeg har ikke fundet de vise sten, men problemerne med min vertikale pluginlab menu har jeg løst ved at sætte den på en absolut position i skabelonen. Der sker tilsyneladende et eller andet mærkeligt i Dreamweaver, når rammerne ekspanderes. Det er (desværre) ikke som at arbejde med Indesign! Programmet laver nogle mærkelige ting ind imellem, som jeg ikke kan blive klog på.
Avatar billede pepo1965 Nybegynder
11. oktober 2014 - 12:56 #8
Pluginlab eksisterer ikke længere (desværre) så jeg har ikke problemet længere!