Avatar billede iidomainii Nybegynder
18. december 2006 - 21:10 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Ustabil PC

Hejsa,

Har for 1 års tid siden købt en ”Gaming PC” hos Compumail Aps. Skal sige at det er min søn der bruger den og den bruges kun til at spille på (Medal of Honour, Battlefield, Call of Duty, etc. samt alle slags strategispil). Den er pludselig begyndt at opføre sig underligt. Efter 40-45 minutter (sommetider mere sommetider mindre) går skærmen i sort og der kommer meddelelsen ”No Signal” og så slukker skærmen. PC - og spillet - køre videre men det er umuligt at få signal tilbage til skærmen og men er nødt til at slukke og re-starte. Jeg tog alt undtagen processor og bundkort ud og rensede og genmonterede. Så kørte den uden at stoppe et par dage men nu er showet startet igen. Det er flg. hardware:

ASRock K8UPGRADE-NF3 SK754 ATX
AMD Athlon 64 3000+ Clawhammer 512kb S754
Thermaltake TR2TT TR2-M14 K8 soc. 754/939
2 x RAM 512 MB PC3200 Elixir
Maxtor DiamondMax 10 200GB SATA 7200RPM 8MB
NEC ND-3540A DVD+R/+RW/-R/-RW Dual Layer Sort
Logitech OEM S-100 5W 2.0 speaker system BLAC
Miditower AI-01 Entry Level USB 2.0 Audio 350
Club 3D Radeon 9600PROValue 256MB DVI + TV-Out
Alps Floppydrev 1.44MB

Skærmen er en: ViewSonic 19” Wide 8ms/VGA+DVI

Jeg mistænker skærmkortet men det kunne måske også være software mellem skærm og kort? Har tidligere haft dårlig erfaring med Club 3D kort. Er der nogen der har en ideer til hvordan jeg får maskinen til at køre stabilt?

Vh
Soil
Avatar billede old-faithful Praktikant
18. december 2006 - 21:15 #1
Har du tjekket kablet for løseforbindelse, f.eks. hvis computerbrugeren sidder med fødderne i nærheden af skærmkablet, kan det blive rykket løst.
Avatar billede iidomainii Nybegynder
18. december 2006 - 21:20 #2
Ja, det var også min første mistanke med en 11 årig men det skulle være OK. Jeg mistænkte også "varme" og pillede den en side af få at få noget luft ind. Det hjalp heller ikke.
Avatar billede fromsej Praktikant
18. december 2006 - 21:57 #3
Jeg vil også sige varme.
Jeg har næsten samme kort, der har jeg lagt en blæser på oversiden, det hjalp mig.
(Selvfølgelig ikke i metalhus)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
18. december 2006 - 22:00 #4
det lyder som grafikkortet.
så hvis du har et andet, så prøv det.

Men er det ved bestemt spil, den går ned.?
Jeg ved at i feks. far cry (det "gamle"), så skal man sætte skrivebordets opløsning til det samme som i spillet.

Og check for varme, tag evt. låget af.
Ellers må du prøve at søge efter patchet´s, til de/det spil som går ned.
Avatar billede graf Nybegynder
21. december 2006 - 01:25 #5
Jeg har oplevet noget lignende. Fejlen skyldtes, at harddisken og bundkortet ikke rigtigt "kunne lide hinanden". Det lyder åndssvagt, men efter at have sat en anden harddisk i dyret kørte den upåklageligt. Og blev ved med det.
Jeg vil næsten ikke nævne det, men har du scannet for virus, defragmenteret HDD, kørt et check af reg.databasen og evt. set om der skulle mange et par dll-filer. Samt evt. installeret windows en gang til? Ja, det er bare et forslag...
Skaver den sig også ved andre programmer, som ikke er grafiktunge?
Avatar billede iidomainii Nybegynder
21. december 2006 - 20:25 #6
fromsej+bartfreak: er ved at tjekke mht. varme - tror selv at det er problemet. Vender tilbage når jeg har installeret ekstra køling og testet!

graf: alle ting prøvet/gjort - og det er alle spil, ingen undtagelse. Som nævnt ovenfår tror jeg det er varme.

I øvrigt så køber jeg et nyt grafikkort hvis ikke jeg kan få temp. ned med case ventilation da club3 kortet har en lille bitte fan. Er der nogen der kan anbefale et godt kort til ovenstående specifikationer?

God Jul/soil1
Avatar billede iidomainii Nybegynder
28. december 2006 - 19:39 #7
fromsej og -bartfreak deler points. Ingen nævneværdige problemer efter installering af et par ekstra ventilatorer! Send mig et svar så prøver jeg at dele points.

/soil1
Avatar billede fromsej Praktikant
28. december 2006 - 20:05 #8
Kommer her.*S*
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
28. december 2006 - 20:38 #9
takker..O)
Og go´ baghjul.
Avatar billede fromsej Praktikant
29. december 2006 - 18:10 #10
Tak for point, godt nytår.*S*