Avatar billede bjabber2 Nybegynder
23. maj 2001 - 09:26 Der er 12 kommentarer

ISDN forbindelse

Min isdn forbindelse har kørt uden problemer, men nu vil den pludeslig ikke mere. Hvis jeg kalder op skriver den \" Hjælp fra telefonist eller manuelt opkald - løft røret og tast det nummer, du vil ringe til \". Jeg kører med windows 2000 og har ikke hidtil haft nogen problemer. Har forsøgt med andet modem, andre ledninger, andet telefonstik, slettet og oprettet opkaldsforbindelse samt modem ????????????
Avatar billede wheio Nybegynder
23. maj 2001 - 09:39 #1
underligt.. det burde være nok at slette opkalds profil dimsen... kan ikke lige huske hvad det er windows kalder den...
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. maj 2001 - 09:41 #2
Du er kommet til at sætte et foran opkaldsnummeret, pc vil tro at du vil ud via et omstillingsbord.
Hvad her dit OS ?

Du skal ha\' fat i noget der hedder Opkaldsregler, det kan du se under Kontrolpanel/modem. Et eller andet sted har du sat et noget foran dit nr.
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. maj 2001 - 09:42 #3
Du er kommet til at sætte et \"0\" foran opkaldsnummeret
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. maj 2001 - 09:44 #4
Du skal også gå ind i opsætningen til dit ISDN modem og se efter hvilke numre du har sat det til under A & B, det er vigtigt at der ikke står noget foran det nummer du kalder op, du skal også være opmærksom på at der ikke har sneget sig et komma ind et eller andet sted.
Har du haft den med på arbejde, hvor der måske er et omstillingsbord?
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. maj 2001 - 09:47 #5
Jeg kan se at du har prøvet med et andet modem og så må fejlen ligge på PC.

Har du kun et nummer du kalder op?
Fejlen gælder vel både når du vil på nettet og når du vil modtage emails!
Avatar billede bjabber2 Nybegynder
23. maj 2001 - 09:58 #6
Der er ikke sat noget foran opkaldnummer og det er samme fejl uanset hvilket nummer jeg prøver at ringe op til. OS er Win 2000. Der står ikke noget under opkaldsregler...???
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. maj 2001 - 10:26 #7
Jeg er nødt til spørge -
Har du prøvet at fjerne isdn under kontrolpanel/modem og installere den på ny, når du har været ude og genstarte.

Har du installere noget fornylig?

Har du talt med dit tlf. selskab om der skulle være en fejl på ledning/forbindelse?

Har du talt med din internetudbyder om der skulle være noget galt hos dem?

Ja, en masse dumme spørgsmål måske, det er for at jeg kan danne mig et billede af situationen!
Avatar billede bjabber2 Nybegynder
23. maj 2001 - 10:31 #8
Jeg har fjernet isdn fra kontrolpanel og installeret igen. Der er ikke installeret nogen nye programmer. Har prøvet med tlf stik der virker på anden pc - samme fejl. Da det er opkaldet der ikke virker, er det ikke internetudbyderen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. maj 2001 - 10:34 #9
Har du install. Service Pack 1 evt. foretaget en reinstallation/rep. af win2k?
Avatar billede bjabber2 Nybegynder
23. maj 2001 - 10:36 #10
Nej jeg håbede ikke det skulle være nødvendigt at reinstallere windows. Det har virket hidtil uden sp1....
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. maj 2001 - 11:12 #11
Jeg ved godt at man gerne vil undgå en tidsslugende procedure, men en gang imellem kan det være det hurtigste.
Avatar billede pro_tech Nybegynder
23. maj 2001 - 19:31 #12
Prøv at slukke modem og nt boks i 1-2min også prøv igen...
Hvilken udbyder har du???