Avatar billede fauer2 Nybegynder
18. december 2006 - 13:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk load fra SQL db i Flash 8, hvad er mest hensigtsmæssigt?

Jeg vil gerne loade et produktbillede + tilhørende tekst fra min SQL db i Flash, hvad er mest hensigtsmæssig?
XML eller gennem asp.net m. loadVar, eller kan jeg loade direkte fra Flash?

Mvh Fauer
Avatar billede barklund Nybegynder
18. december 2006 - 13:08 #1
Gennem en .NET fil, der spytter enten LoadVars eller XML ud :)

--
Morten Barklund
Avatar billede fauer2 Nybegynder
18. december 2006 - 13:25 #2
Er det hurtigste og letteste så ikke LoadVars?
Og det sikreste XML?

Fauer
Avatar billede kragekjaer Praktikant
18. december 2006 - 13:25 #3
Tilslutter mig Barklund. Og i samme moment kan jeg lige spørge dig Morten, om det er muligt at hente billeder ind i Flash som er lagret i databasen som binary data?
Avatar billede barklund Nybegynder
18. december 2006 - 15:06 #4
XML sikker? Hvorfor dog det? LoadVars fylder mindst, så ja, det vil være hurtigere - men selv på et 56k modem vil forskellen ikke være målbar selv for ret store datamængder.

Til kragekjaer: ja, hvis man har en side, der outputter billedet - altså get_picture.aspx?picture_id=123 - hvis det kan vise billedet i en browser, kan det hentes ind i flash :)
Avatar billede fauer2 Nybegynder
19. december 2006 - 09:19 #5
Tak for svar... som har affødt et nyt spørgsmål.... smiler

barklund send mig et svar, så du kan få dine points.

Mvh fauer
Avatar billede barklund Nybegynder
19. december 2006 - 09:23 #6
Okay :)
Avatar billede barklund Nybegynder
19. december 2006 - 12:36 #7
Taktak :)