Avatar billede fortesque Nybegynder
23. maj 2001 - 09:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hurtig SMS

Det lykkedes en gang for mig at lave en sms-sender i asp hvor beskeden blev modtaget inden for højest 2 minutter... Altså uden den normalt timelange ventetid... Nu har jeg glemt stort set alt om asp da jeg foretrækker php (og gider ikke lave den i asp :-)... Og jeg har forsøgt at lave samme funktion i php, uden held... I asp satte jeg priority til 1 men det nytter ikke noget i php... Hvilket undrer mig... Nogen der ved hvordan problemet løses i php?
Avatar billede executer Nybegynder
23. maj 2001 - 09:23 #1
Jeg er næsten helt sikker på at det ikke har noget at gøre med priority. Jeg har flere gange lavet en sms-sender, som brugte de individuelle teleselskabers email sms-gateways, og der er bare en vis forsinkelse på. Kunne forestille mig at der bare har været mindre run på de email sms-gateways, da du lavede den i asp i sin tid.

Vi har i det firma jeg arbejder i været ude og købe en løsning hvor vi er connected direkte på en sms-gateway, og det virker kanont, der kommer sms inden for 10-30 sec.
Avatar billede francodavid Nybegynder
23. maj 2001 - 09:23 #2
Tiden det tager for SMS at komme frem er ikke scriptets skyld, det er webhotellet og teleselskabet.
Avatar billede fortesque Nybegynder
23. maj 2001 - 09:30 #3
Var ellers ret overbevist om at det kunne laves på en eller anden måde i scriptet... Men tak for det hurtige svar :-)