Avatar billede hobit Novice
17. december 2006 - 22:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

logon hours med policy?

I mit AD har jeg oprettet 110 elever, kan jeg med et slag enten diable alle (ikke det bedste fordi jeg så skal holde styr på de som er disablet midlertidigt pga. misbrug)eller måske bedre, ændre deres logon hours for den globale gruppe eller med en policy? I NT kunne jeg gøre det ved elevgruppen, men jeg kan ikke se mig ud af det i 2003.

Kim
Avatar billede niels_hansen Praktikant
17. december 2006 - 22:46 #1
marker brugerne i den ou de er, og vælg properties, der kan du så efterfølgende vælge logon hours for dem alle.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
17. december 2006 - 22:46 #2
under account fanebladet.
Avatar billede hobit Novice
17. december 2006 - 23:45 #3
Det kan jeg selvfølgelig gøre, men de er delt op i otte hold, og selvfølgelig kan jeg gøre det otte gange, men jeg tænkte, at der må være en bedre og simplere løsning, ala den i NT, hvor man kunne vælge alle de som var medlem af en bestemt gruppe... ??
Avatar billede venturer Nybegynder
18. december 2006 - 09:09 #4
Der er så vidt jeg ved desværre ikke mulighed for at sætte dette via et GPO.

Med hensyn til overblik, så kan du benytte "Saved Queries" i "Active Directory Users and Computers". Her kan du lave en søgning (og gemme dette søgekriterie) der automatisk finder alle user accounts der er disablet.

Selve disablet delen kan du forholdsvis let scripte dig ud af med dsquery og dsmod kommandoerne. F.eks. kan du angive at hvis brugerne forefindes i en bestemt OU, skal deres konto disables.

Ikke en perfekt løsning. Men blot et bud.
Avatar billede hobit Novice
18. december 2006 - 10:21 #5
Tak for svarene, dsquery passer fint til mit formål.

Kim
Avatar billede hobit Novice
18. december 2006 - 10:30 #6
Jeg vil gerne give point til dig venturer, men jeg kan ikke huske hvordan jeg gør???
Avatar billede venturer Nybegynder
20. december 2006 - 08:37 #7
Jeg skulle have smidt et svar inde ud accepteret. Så kunne du have valgt at dele dem mellem os, eller give dem alle til mig.

Så det er lidt afhængigt af hvad Niels siger til det.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
20. december 2006 - 10:24 #8
hobit hvor mange point skal venturer have ?
Avatar billede hobit Novice
20. december 2006 - 21:06 #9
alle til venturer, og tak