Avatar billede turbo3000 Nybegynder
17. december 2006 - 19:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan man ''blande'' to forskellige ram fabrikater i pc'en?

Hej

Jeg vil opgradere til flere ram i min bærbare computer. Men der er kun et tilgængelig stik, og jeg kan ikke finde ud af hvilket fabrikat der er monteret i det andet utilgængelige stik.

Kan det give problemer hvis der sidder to forskellige ram fabrikater i maskinen?

God Jul.
Avatar billede leif Seniormester
17. december 2006 - 20:10 #1
Ja og nej, normalt ikke men alligevel har jeg set eksempler på RAM klodser som ikke kan det sammen
Avatar billede loppehund Nybegynder
17. december 2006 - 20:13 #2
Sker er intet ved.
Avatar billede re-flex Nybegynder
17. december 2006 - 20:56 #3
Jeg har aldrig haft problemer med det, men jeg prøver såvidt muligt at købe samme RAM-producent som jeg har i forvejen.

Det vigtigste er nok at du sørger for at købe RAM med de samme specifikationer, samme hastighed, forsinkelse, osv... Størrelsen må selvfølgelig godt være anderledes.
Avatar billede adema Nybegynder
18. december 2006 - 08:05 #4
står der ikke en lang string på selve rammen som du kan skrive ned og paste her? eller google efter. det giver som regel altid et konkret fabrikat.
Avatar billede turbo3000 Nybegynder
18. december 2006 - 20:10 #5
Det ene ram-modul, som sidder bag en låge i bunden af computeren, hedder: MT8VDDT3264HDG-335C3. Og jeg har fundet frem til at fabrikatet vist er ''Micron''.

Men det andet modul er gemt inde i computern, så jeg kan ikke bestemme typen.
Og selv hvis det er samme type som det første ram-modul, så kan jeg ikke finde nogen der sælger Micron RAM.
Avatar billede turbo3000 Nybegynder
23. december 2006 - 20:43 #6
Kast nogle svar, så jeg kan afslutte det her.

Glædelig Jul :)
Avatar billede loppehund Nybegynder
24. december 2006 - 10:03 #7
..

Glædelig jul
Avatar billede turbo3000 Nybegynder
27. december 2006 - 23:38 #8
Forresten, lige een ting til...
Kan man på en eller anden måde, teste om to forskellige fabrikater fungerer optimalt sammen i pc'en?
Avatar billede loppehund Nybegynder
27. december 2006 - 23:44 #9
nej
Avatar billede turbo3000 Nybegynder
29. december 2006 - 15:01 #10
Tak, Godt Nytår!