Avatar billede bygbjerg Nybegynder
17. december 2006 - 13:02 Der er 2 kommentarer

Efter installering af trådløst net kører maskine langsomt

Hej Alle,
Jeg har lige opsat trådløst internet. Jeg havde et ikke-trådløst-internet i underetagen og ønskede også forbindelse ovenpå, men uden at trække kabler.
Jeg købte derfor en linksys broadband wireless router.
Jeg fulgte vedledningen og lidt efter virkede forbindelsen også i overetagen.
MEN derefter er forbindelsen i underetagen mildt sagt blevet elendig.
At åbne de forskellige programmer tager en krig.
Med CD'en til linksys var et norton antivirus program, som jeg installerede på den PC der nu er blevet langsom. Jeg tænkte dog ikke på at jeg i forvejen havde McAfee.
Kan det være årsag til problemerne, altså at der er to antivirus programmer der påvirker hinanden negativt?
Har prøvet at afinstallere det igen, men uden held. Det hele tager enormt lang tid, og resulterer i at det ikke bliver afinstalleret..
Nogen der har en idé om hvordan den primære internet forbindelse igen kan fungere som den skal?

Mvh
Andreas
Avatar billede flemming_fyn Nybegynder
14. februar 2007 - 21:17 #1
Jeg går ud fra at kablet fra underetagen sidder i routeren. hvis du har sikret din forbindelse kan det have lidt af skylden da den først skal kryptere dine data og derefter dekryptere data. Jo flere pc´er du har på nettet jo flere er der, der skal dele hastigheden, det kan også være en forklaring
Avatar billede bygbjerg Nybegynder
14. februar 2007 - 22:17 #2
Hej..
Har løst problemet.. ellers mange tak for hjælpen!