Avatar billede otis Nybegynder
23. maj 2001 - 06:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

php og mysql

ja dav, jeg har sådan en debian fætter, der er installeret apache, php og mysql, men jeg kan ik få det (/\"¤&/)(\" mysql til at snakke sammen med php\'en, jeg får fejl i mysql_connect() hvergang.

Jeg har tilføjet extension=mysql.so men det bliver ved med at nægte samarbejde med mysql, hva fanden skal man så gøre ?
Avatar billede morpheus Nybegynder
23. maj 2001 - 06:26 #1
Avatar billede otis Nybegynder
23. maj 2001 - 06:31 #2
Yes, den har jeg prøvet, men jeg tror det er noget med modulerne
Avatar billede top Nybegynder
23. maj 2001 - 08:50 #3
mysqld er startet ikke?
Avatar billede otis Nybegynder
23. maj 2001 - 08:58 #4
Jow, men det er hvordan jeg får startet php og mysql sammen.

og desuden, hvis mysql ik var startet ville den  komme med et output der lignede \"could\'t connect to blabla\"

Men skal lige finde udaf hvordan jeg får de moduler sat op
Avatar billede vladimirr Nybegynder
23. maj 2001 - 11:32 #5
Prøv at se på www.gnuskole.dk -> http://www.gnuskole.dk/bog/php.html

Det er godt nok lavet til skoler, men det kan være at du kan bruge det til noget alligevel.

//Anders
Avatar billede razor Nybegynder
23. maj 2001 - 13:51 #6
hvilken fejl får du ?
Avatar billede otis Nybegynder
23. maj 2001 - 19:47 #7
razor, hvis jeg  f.eks vil ind i phpmyadmin

Fatal error: Call to undefined function: mysql_connect() in /var/www/mysqladmin/lib.inc.php on line 255

Du kan se en phpinfo på www.o-piz.dk/phpinfo.php
Avatar billede annika Nybegynder
24. maj 2001 - 11:02 #8
Kør en <? phpinfo(); ?>
Søg eftr mysql. Står der noget fornuftigt? Passer versionsnummer/sti?
Avatar billede peavey Nybegynder
25. maj 2001 - 16:22 #9
Der er ikke bygget mysql support ind i PHP, det ser du tydeligt ved fejlen fra phpmyadmin: Call to undefined function: mysql_connect()..

Det er nu meget meget nemt at installere apache+php+mysql support hvis du følger den her lille guide: http://dk.php.net/manual/en/install.unix.php

held med det.
Avatar billede otis Nybegynder
04. juni 2001 - 00:54 #10
Har lavet det, skulle bare fjerne php og installere igen, længe leve dovenskaben hehe