Avatar billede bacce.dk Nybegynder
16. december 2006 - 01:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

apt-get install problem

Hejsa

Jeg kører i dag med debian sarge testing

mit problem er at jeg skal bruge en fil der heder postfix-tls

Denne er der ikke i testing udgaven, men den findes i stable....

Så jeg har prøvet at skifte min source liste ud til stable
sagt apt-get update og apt-get install postfix-tls
Så kommer den med en fejl om at den kræver postfix og at den ikke installerer denne.. men det er klart jeg har allerede installeret testing udgaven.... men kan man ikke installere den selvom der er afhængiheder som ikke kan opfyldes ??? for i så fald kan jeg ikke få udgående smtp til at virke... :-(
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2006 - 13:34 #1
Normalt kan man ikke "bagud installere" programmer på en dist som er nyere, kun den anden vej rundt. Dog forekommer det mig meget underligt at stable skulle indeholde noget som testing ikke gør. Kan du paste den præcise fejlmeddelelse?
Avatar billede leif Seniormester
16. december 2006 - 13:38 #2
Du kører vel både med Source til Stable og Testing ? Det har jeg valgt, da jeg så vil få dem som er fra Testing og er de ikke der så vælger den Stable, men hvis postfix-tls jo ikke er Opgraderet til at kunne kære med Testing udgaven er der sikkert kun Manuel compile tilbage
Avatar billede harpocrates Nybegynder
22. december 2006 - 18:55 #3
lyder godt nok mærkeligt at noget i stable udgaven ikke skulle være i testing udgaven?
Avatar billede gozar Nybegynder
29. december 2006 - 01:59 #4
Hvis du beholder både testing og stable i din /etc/apt/source
så kan du efter en apt-get update køre
apt-get -t stable install postfix-tls
så skulde den gerne indtallere den version fra stable

For at apt ikke automatisk opgradere postfix-tls næste gang du køre apt-get update && apt-get upgrade
kan du insætte noget lign i /etc/apt/preferences

Package: postfix-tls
pin: release a=stable
Pin-Priority: 1000

Package: *
pin: release a=testing
Pin-Priority: 500
Avatar billede bacce.dk Nybegynder
25. februar 2008 - 08:41 #5
hmm tror dette "Q" er helt glemt... kan ikke engang huske min løsning på problemet...

Men lukker her fra og siger tak.