Avatar billede llgpublic Nybegynder
15. december 2006 - 20:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Windows XP 64-bit - Problemer under Installation

Hej, jeg har lige købt nyt hardware og ville så Installere Windows XP 64-bit til min nye Pentium D 945 CPU, når setup gør klar til at kopier de filer som skal bruges til at installere windows stopper den heletiden for at fortælle at der var problemer med at kopier en fil, det er aldrig den samme fil der er problemer med og hvis jeg vælger at springe filen over kommer den med det samme og klager over endnu en fil som den ikke kan kopier og sådan fortsætter den igennem hele installationer med over 500 filer der ikke kan kopires, nogle gange kan den godt kopier en fil alligevel hvis jeg beder den om at prøve igen. Jeg har samme problem med Windows 2003 64-Bit og har prøvet med mange forskellige udgaver af Windows 64-Bit.

Bundkort: Gigabyte GA-8I865G775-G(-RH)
Processor: Intel Pentium D 945 (3.4Ghz)
Ram: Kingston HyperX 2 x 512 MB

Jeg har prøvet at skifte IDE Kabler, CD-Rom Drev, Ram, Harddisk, Access Mode på Harddisk samt Hastighed på Ram. Desuden har jeg prøvet at slå alle unnødvendige features fra på mit bundkort og fjernet alt ekstra Hardware men det har ikke hjulped, den har stadig problemer med at kopier installations filerne.

Nogle forslag?
Avatar billede llgpublic Nybegynder
15. december 2006 - 20:54 #1
Under sidste forsøg fik jeg bl.a. bluescreen med STOP: 0x00000109
Under et andet forsøg har jeg fået bluescreen med Hard Error, ntdll.dll lige efter windows setup var klar til at starte efter indlæsning af drivers til Windows Setup.
Avatar billede ebe Praktikant
15. december 2006 - 23:12 #2
har du prøvet om det hele kører stabilt med 32 bit?
Avatar billede llgpublic Nybegynder
16. december 2006 - 05:17 #3
Jeg kan sagtens starte den 32 bit installation og kopier alle filer ind, når den så kommer til den grafiske del af installationen skriver den følgende fejl på samtlige af de XP CDér jeg har prøvet lige fra original til backup-cd.

SXS.DLL: syntax error in manifest or policy file "D:\I386\asms\1000\msft\windows\gdiplus\gdiplus.man" on line 4
Avatar billede ebe Praktikant
16. december 2006 - 10:17 #4
Avatar billede ebe Praktikant
16. december 2006 - 10:22 #5
Når jeg nu læser alt det du har prøvet, er der egentligt kun bundkortsfejl tilbage...
Avatar billede llgpublic Nybegynder
16. december 2006 - 22:22 #6
Har løst problemet. Mine CD-Rom dreve var for langsomme til systemet og deres 2M cache kunne ikke klare at CPU-en forsøgte at modtage filer hurtigere end drevet kunne levere, derfor stoppede den heletiden med fejl i kopiering af filerne.

Da jeg ikke havde et Drev med større cache, måtte jeg sidde og skifte imellem 2 Windows XP Pro 64-bit CDér for at få Windows Setup til at forsøge at kopier filerne igen.

Nu har jeg systemet oppe ad køre og der er ingen problemer overhoved.
Avatar billede ebe Praktikant
16. december 2006 - 22:49 #7
puha... godt du fik det løst :)