Avatar billede 7a300707 Nybegynder
15. december 2006 - 18:55 Der er 3 kommentarer

godt lydkort

jeg har et sæt 5.1 surround sound med 80 watt subwoofer. Findes det enlig et godt lydkort til det? Jeg vil have at det lyder mega godt når jeg hører musik og når jeg spiller cs. Det skal kunne bruge 80 watt uden at lyden bliver dårligere. Eller er det enlig højtalerne det gør at det kommer til at lyde dårligt når jeg skruger rimeligt højt op?
Avatar billede re-flex Nybegynder
15. december 2006 - 20:27 #1
Ja, det er en begrænsning i højtalerne. Ellers det er nok først højtalerne som sætter begrænsningen, derefter resten af hardwaren...

Jeg har selv et Creative SoundBlaster X-Fi Platinum. Og jeg må sige det er noget af en forskel fra et "almindeligt" lydkort og til Creatives X-Fi. Lyden er meget mere sprød og det lyder virkelig godt.Jeg bruger selv lydkortet sammen med en Sony reciever med tilhørende 5.1 højtalere.

Man kan få mange forskellige lydkort i X-Fi serien, de er ikke helt billige, men udvalget er forholdsvis stort, så der er nok et som passer til dit budget. Jeg mener hvertfald det er alle pengene værd.

Du kan læse mere om dem her: http://www.creative.com/products/welcome.asp?category=209
Avatar billede 7a300707 Nybegynder
16. december 2006 - 06:50 #2
er det her godt nok "X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro Series" og kan man få en forstærkere til surround sound som man sætter til computeren og hvis man kan er det så en god idé eller kan man splitte højtalerne af ved at gøre det
Avatar billede 7a300707 Nybegynder
02. september 2007 - 17:57 #3
lukket