Avatar billede dgr Nybegynder
14. december 2006 - 13:32 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvordan slører man stier

Når man holder musen henover et link kommer der en sti, hvordan kan man så sløre den sti hvor den fører hen, den sti man kan se nede i venstre hjørne.
Findes der ikke et javascript der kan sløre den ?
Avatar billede showsource Seniormester
14. december 2006 - 13:40 #1
Jahh, det gør der jo, men det er megabelastende man ikke kan se hvilket site man bliver ledt hen til!!!
Avatar billede olebole Juniormester
14. december 2006 - 13:52 #2
<ole>

Det er en af de mest effektive måder at gøre sig upopulær på blandt sine brugere. Er det mon det, du ønsker ... og hvad i alverden skulle formålet dog være?  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede dgr Nybegynder
14. december 2006 - 14:03 #3
det kommer ikke til at genere dem, jeg gør det for at beskytte egne interesser
Avatar billede dgr Nybegynder
14. december 2006 - 14:10 #4
så post lige scriptet tak :)
Avatar billede keysersoze Guru
14. december 2006 - 20:19 #5
du kan sagtens lægge noget js ind som "slører" stien nede i venstre hjørne - men brugerne kan til enhver en tid se stien i kilden eller tage egenskaber på den pågældende side/frame efterfølgende.
Avatar billede olebole Juniormester
15. december 2006 - 13:08 #6
"det kommer ikke til at genere dem, jeg gør det for at beskytte egne interesser"

Selvfølgelig generer det dem, hvorfor Mozilla da også har lukket for muligheden i FF - og så vidt jeg husker, er det heller ikke længere muligt i IE7.

Dine interesser er egentlig ligegyldige i denne sammenhæng. Brugeren har krav på at vide, hvor du er i færd med at sende ham hen - og så beskytter den slags ikke et hak alligevel  =)
Avatar billede dgr Nybegynder
15. december 2006 - 14:44 #7
well brugeren ved godt hvor han/hun er på vej han. Men jeg gider bare ikke have mine links ripped.. derfor.
Avatar billede olebole Juniormester
15. december 2006 - 15:02 #8
Ehhhh .... hvis brugeren ved, hvor han er på vej hen ... hvem er det så, du vil skjule stien for?
Hvem er det, der kan rippe dine links via den information, hvis ikke det er brugeren. Ham behøver du åbenbart ikke skjule linket for, idet han jo allerede kender det og ved, hvorhen det peger .... men, ehhhhhhhhhh ........

Hænger din argumentation sammen i dit eget hovede?  =)
Avatar billede keysersoze Guru
16. december 2006 - 16:39 #9
der er vist ingen grund til at diskutere dette mere ole - vi er åbenbart, jf karma, begge to barnlige i spørgers øjne.
Avatar billede olebole Juniormester
19. december 2006 - 14:11 #10
*LoOoL* akja ... salig er den enfoldige, thi han er aldrig i tvivl  ;oD

Tak, i øvrigt, Soze  *<;o)
Avatar billede dgr Nybegynder
20. december 2006 - 01:15 #11
der er meget du ikke ved olebole, du skal slet ikke bekymre dig om det..
Avatar billede olebole Juniormester
20. december 2006 - 14:50 #12
Ja, selvfølgelig er der da det ... men jeg er ikke en lille, ussel tøsedreng - og heller ikke komplet idiot.
Et eksempel herpå er, at de ganske få gange, jeg selv har brugt Karma-systemet, har jeg naturligvis underskrevet mig selv - og lagt en reference til en evt. udløsende tråd.

En af grundpillerne i et demokrati er netop åbenhed - og anonym kritik/tilsvining i offentlige fora er da også primært noget, vi kender fra samfund, vi på ingen måder ønsker at sammenligne os med!

Hvis man er imod at spilde sin tid (og det er vel de fleste begavede mennesker) og man dermed ønsker, der skal komme noget ud af ens anstrengelser, skriver man naturligvis en reference til tråden.
Ellers har 'offeret' jo ikke kinamands chance for at ændre noget ved sin adfærd - og man gør det klart for enhver, at skriveren ikke er at medregne blandt de i parantesen ovenfor nævnte begavede mennesker.

Skulle du mon ikke bare nøjes med at kyle med din gule badeand?  =)
Avatar billede dgr Nybegynder
25. januar 2007 - 21:44 #13
så lukker vi