Avatar billede woogoo Nybegynder
13. december 2006 - 16:25 Der er 5 kommentarer

pc genstarter lige inden windows bootscreen

Hej eksperter.

Jeg er løbet ind i et rigtig irriterende problem!

Jeg havde problemer med min computer så jeg formaterede den! Efter jeg havde formateret og installeret Win XP igen, begyndte min computer at gøre noget dumt. Hver gang jeg starter op kommer den og spørger om hvilken tilstand jeg vil starte Windows op i... jeg svarer selvfølgelig Normal tilstand og den står og hænger lidt.. efter 10 sekunder kommer der en hvid loadbar i bunden af skærmen.. og når den forsvinder går den videre til sort skærm................ og genstarter!

Ligemeget hvilken tilstand jeg starter computeren op i gør den det! Jeg har prøvet at smide harddisken over i en anden computer
og der virker det fint!! jeg kan bare ikke forstå hvad der er galt! Det lyder mest af alt som en hardware fejl? eller er det noget opsætning i BIOS? har tjekket temperaturen på CPU'en og den ligger fint nok! så det er ikke det?

Håber nogen kan hjælpe!

//woogoo
Avatar billede nicer Nybegynder
13. december 2006 - 22:05 #1
Find din manual frem til bundkortet og find Clear CMOS i den...

Derefter læser du det afsnit og finder batteriet på dit bundkort.

Tar det ud og sætter jumpers og vent derefter 1-2 min og derefter sæt batteriet i igen
og prøv at komme ind i windows
Avatar billede woogoo Nybegynder
14. december 2006 - 09:51 #2
Desværre.. det virkede ikke! :S Det er skide irriterende.. Og så meget som jeg nu kan se, så er hverken Bundkort eller CPU brændt af...
Avatar billede nicer Nybegynder
14. december 2006 - 10:04 #3
hmm....

efter formateringen hvor mange driver har du så installeret? ingen?
Avatar billede woogoo Nybegynder
14. december 2006 - 12:57 #4
har ikke installeret nogle drivere ud over plug&play.. men nu er der ikke nogle specielle komponenter i eller noget.. alt er onboard!
Avatar billede nicer Nybegynder
14. december 2006 - 17:26 #5
har du kun formateret den ene gang eller har du prøvet flere gange?