Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
12. december 2006 - 23:10 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Trådløs internet i bil i hele DK

Jeg er ved at bygge en arbejdsplads i en varevogn for 2 personer/labtop´s    -  bilen kører over hele landet og jeg ønsker en løsning hvormed disse 2 computere kan være på nettet så meget som muligt. Den ene bærbare er en forskellig maskine fra dag til dag, så det ville være bedst hvis der ikke skulle installeres noget specifik  software på den/dem. jeg har kigget lidt på TDC hotspots, men det ser ikke ud til at man kan få en trådløs router til automatisk at koble sig op på nærmeste TDC hotspot - hvilket vil sige at jeg skal have 2 TDC hotspot abbonementer (et på hver maskine) - desuden vil de 2 computere således ikke kunne "se" hinanden hvilket også er et ønske.

Desuden skal det siges, at internetforbindelsen skal være så stor at der kan sendes meget store filer fra bilen, jeg ved at TDC hotspots ligger på ca. 2 Mbit i download - men ikke hvad den ligger på i upload hvilket er mest interesant for mig.

Har I andre løsninger til min problematik?
Avatar billede ierikk Nybegynder
12. december 2006 - 23:15 #1
kontakt de forskellige udbyderer af internet
Avatar billede fbhzone Nybegynder
12. december 2006 - 23:24 #2
TDC har 512k upload på sine hotspots.
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
13. december 2006 - 22:12 #3
tak for oplysningen fbhzone - er der slet ikke nogle med erfaringer ang. mit spørgsmål?
Avatar billede ierikk Nybegynder
13. december 2006 - 22:29 #4
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
13. december 2006 - 23:10 #5
Jeg har aldrig sagt at jeg ikke har kontakt til nogle udbydere - men her på siden søger jeg nogle der har erfaring med det... det er bla. andet det man kan bruge eksperten til. Desuden har jeg svært ved at se hvad det du linker til, har med en stor UPLOADforbindelse at gøre.
Avatar billede ierikk Nybegynder
13. december 2006 - 23:25 #6
for mig er det en nærlignende tanke, at når du ikke har fået mange svar, er det fordi at der ikke er mange her, der ved noget om emnet
i mit link kan du dog se lidt under mobildata
eller skulle du måske prøve på en erhvers side,
hvis du har haft kontakt med nogle udbydere, så var det rart at vide hvilke
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
16. december 2006 - 18:22 #7
lukker
Avatar billede ierikk Nybegynder
16. december 2006 - 18:36 #8
? du vil måske ikke oplyse hvilke udbydere du har haft kontakt med
Avatar billede leif Seniormester
16. december 2006 - 18:43 #9
Den løsning du vil have er ikke optimal på nogen måde, du vil have en stor upload men kan jo ikke garantere at du er i nærheden af et Hotspot (Samt da du ikke sikkert er den eneste som bruger det kan uploaden være mindre), hvis du skal have en perfekt løsning skal du have Hotspot abonnementer hos alle udbydere inkl. et GPRS kort osv. så vil du kunne garantere at de altid kan komme på.

Men vent til det nye år, jeg ved der arbejdes på ny Mobil standarder og hvis alt går vel kommer 3 med det i løbet af Februar-Marts måned (Hastigheden bliver så vidt jeg husker: DL/UL= 3,6 Mbps/384 kbps)
Avatar billede leif Seniormester
16. december 2006 - 18:44 #10
Og foruden kan du ikke forvente at folk svarer hurtigt, det giver ingen af os mad på bordet, derfor kan dem med den viden du gerne vil høste sidde og lave noget andet
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
16. december 2006 - 18:59 #11
Jeg forventer intet....
Avatar billede cboelt Nybegynder
02. januar 2007 - 21:44 #12
Jeg har en del erfaringer med Vodafon fra TDC, det køre godt, men hvad er det for nogle store filer du skal have uploadet..
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
03. januar 2007 - 11:27 #13
det er videofiler der skal sendes tilbage til firmaet via ftp