Avatar billede kejser$ Nybegynder
12. december 2006 - 14:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hvor kan man se hvor mange bruger der på exchange servern

hvor mange bruger kan der være på en exchange server 5.5
og hvor kan man se hvor mange bruger der er på den..??
det er en windows 2003 server med exchange  5.5
Avatar billede michaelkaas Nybegynder
12. december 2006 - 14:49 #1
Users and Computers.. Inde i Exchange.. der skulle du gerne kunne se hvor mange der er oprettet..
Avatar billede karser Nybegynder
12. december 2006 - 15:01 #2
Lav en søgning i AD hvor du søger på brugere der har en Exchange Mailbox...
Avatar billede kejser$ Nybegynder
12. december 2006 - 15:12 #3
kan du beskrive det lidt mere
Avatar billede karser Nybegynder
12. december 2006 - 16:19 #4
I AD Users & Computers højreklikker du på den OU hvor dine brugere ligger (Eller i toppen af domænet) og vælger "Find".

Derefter går du i fanen "Exchange" og klikker i "show only exchange..."

Du skal være på exch. serveren for at have denne fane!

Klik på "find now"...

Så vises en liste med brugere der har en mail box...
Avatar billede tlaursen Nybegynder
12. december 2006 - 19:12 #5
Rolig nu.... det er en exchange 5.5. Jeg mener ikke at der er integration til AD fra 5.5 eller er det bare mig der er helt forkert på den?

Hvis jeg har ret, skal du ind i administrations delen af din Exchange. Der inde kan du så se det. Eller du kan se de brugere der optræder i den globale adresse liste.
Avatar billede karser Nybegynder
12. december 2006 - 19:29 #6
Der kan være brugere (mailboxe) der er skjult fra adresse listen. Så den metode er ikke brugbar. Men det er rigtigt at der ikke er integration mellem AD og Exch. 5.5 som jeg har skrevet. Jeg fik ikke lige opfattet at det var en Exchange 5.5.

Men som tlaursen skriver, så kan du bruge "Exchange System Manager" på din Exchange server, til at se hvor mange mail-enabled brugere der er på serveren.

Kig under "Receipients" og du vil få en liste med brugere!
Avatar billede kejser$ Nybegynder
14. december 2006 - 13:22 #7
tak!!