Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
11. december 2006 - 16:38 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Ægte gucci?

Hejsa :)
Har lidt forskellige spørgsmål som I bare kan svare på, så deler I point hvis I ikke har svaret på alle spørgsmålene ;)

1. Jeg har investeret i to gucci dele på ebay, den ene et bælte og den anden en sølvhalskæde med kors vedhæng. Der fulgte gucci controllato kort med, men de er ikke ens! Til bæltet var kortet meget glat, og det grå stykke var lidt breddere end det hvide stykke med nummeret på. Til korset var der et lidt mere rugt kort med hvor det hvide var breddere end det grå. Ved ikke om det er fordi ét af varende er falske, eller om det bare blev lavet sådan?

2. Hvordan kan jeg selv fastslå at halskæden er af sølv, uden at gå til en guldsmed og få det bekræftet?

3. Hvordan kan man se om Gucci Twin Dog Tag er ægte eller falsk, ud fra at kigge på halskæden?

4. Hvordan kan jeg på bæltet se om det er ægte?

5. Hvordan kan jeg på korset (gucci bamboo cross pendant necklace) se om det er ægte?

Tusind tak :)
Avatar billede christianskou Nybegynder
11. december 2006 - 17:23 #1
- Man må kun sælge ægte på eBay, finder politiet ud af det = En Ordentlig bøde :-)
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
11. december 2006 - 17:29 #2
Hvis jeg så finder frem til min halskæde er falsk, hvad kan jeg så gøre?
Avatar billede simplus Nybegynder
11. december 2006 - 18:05 #3
Hvad du så skal gøre?
Finde beviser på at den er købt over eBay, samt finde beviser på at du fik af vide at den var ægte. Du skal selvfølgelig også kunne bevise HVEM du købte den af.
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
11. december 2006 - 18:10 #4
Hvem skal jeg melde det til?
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2006 - 18:24 #5
Man må kun sælge ægte på eBay, finder politiet ud af det = En Ordentlig bøde :-)

>>så får de godt nok travlt der er masser af fake gucci og louis verton derude
Avatar billede christianskou Nybegynder
11. december 2006 - 18:33 #6
- Ja hvad regner du med? Politiet har nok andet at lave smarte
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
11. december 2006 - 18:41 #7
Kan vi så lige få kammertonen på :)
Avatar billede simplus Nybegynder
11. december 2006 - 18:42 #8
Hold nu lige en sober tone! :-)

Det er rigtigt at man får en bøde hvis man bliver taget med uægte mærkevarer på sig, men derimod tjekker politiet ikke alle og enhver de ser med gucci m.m. - det kan være grunden til at de ikke har SÅ travlt jetdirect ;-)

Jeg ved ikke om i har hørt det, men for et godt stykke tid siden blev en dansk kvinde taget i at gå med falske solbriller af mærket 'Chanel'. Hun fik 76.000 kroner i bøde, eller deromkring. Det er en stor slat penge, så jeg anbefaler at du går ned og får de to ting tjekket hos din nærmeste forhandler.
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
11. december 2006 - 18:48 #9
Den eneste gucci butik ligger i københavn, og jeg bor i midtjylland, men skal da meget snart til KBH, så får det tjekket der :)
Avatar billede simplus Nybegynder
11. december 2006 - 18:56 #10
Aha okay, jeg har ikke helt styr på hvor mange gucci butikker der er i danmark så det vidste jeg ikke helt.

Men du skal have held og lykke :-)
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
11. december 2006 - 18:58 #11
Tak :)
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
11. december 2006 - 19:41 #12
Hvor meget gav du for de Gucci ting du købte?

PS! Der er mange der sælger falske varemærker på Ebay, der skal du være opmærksom. Ofte er prisen på en evetuel luksusvare en ret indikator på om det er ægte eller ej.

mvh
mads
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
11. december 2006 - 22:06 #13
800 for bæltet. 300 fra korset
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
20. marts 2007 - 20:55 #14
Lukker