Avatar billede warsaw Nybegynder
10. december 2006 - 12:25 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

The Nutty Professor (1996)

Hej jeg mangler trailer af ovenstående og kan ikke finde den på nettet.

Skal bruge dem som film saved på min harddisk, da jeg skal bruge den til redigering.

Link er http://www.imdb.com/title/tt0117218/trailers

men kan ikke gem som på min harddisk. Ønsker hjælp:)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
10. december 2006 - 12:46 #1
Avatar billede thesurfer Nybegynder
10. december 2006 - 12:49 #2
Husk på at der kan være ophavsret/license tilhørende filen.
Hvis der er det, skal du spørg om lov (kontakt forfatteren/kunstneren), inden du må bruge materialet.

Ellers kan forfatteren gøre krav om erstatning..
Avatar billede norbert_ Nybegynder
10. december 2006 - 12:50 #3
Der skulle vel ikke være noget problem, når bare man bruger det helt privat og ikke offentligt?.
Avatar billede warsaw Nybegynder
10. december 2006 - 12:55 #4
Niels har løst det 50% - har fået filen men i lav opløsning.

men kan det andet lade sig gøre - ønsker filen i bedre opløsning?
Avatar billede warsaw Nybegynder
10. december 2006 - 12:57 #5
og det vil kun bruges privat...
Avatar billede niels_hansen Praktikant
10. december 2006 - 12:59 #6
filen er den du ser på det link du kom med.
Avatar billede warsaw Nybegynder
10. december 2006 - 13:00 #7
Jeg trykke på free - og fik en fil på 2,54 mb
Avatar billede niels_hansen Praktikant
10. december 2006 - 13:02 #8
jeg kan desværre ikke trylle, grunden til den ser bedre ud på det link du kom med er at størrelsen ikke er scaleret op
Avatar billede thesurfer Nybegynder
10. december 2006 - 13:03 #9
1) Jeg vil stadig mene at man skal spørgs om lov først.

2) Som niels_hansen skriver: filen er den du ser på det link du kom med.
Hvis du vil have en i bedre opløsning, kan du kontakte forfatteren, som typisk har den i ultra-høj opløsning, der fylder et par hundrede megabytes (hvis det kan gøre det).
Forfatteren sætter typisk opløsningen ned, så den ikke fylder så meget, så det ikke tager så langt tid at se traileren på nettet.
Avatar billede warsaw Nybegynder
10. december 2006 - 13:04 #10
jeg lukke spg og takker for svarerne
Avatar billede niels_hansen Praktikant
10. december 2006 - 13:06 #11
enig, optog en udsendelse i HD opløsning fra astra forleden (1980*1280) ca 10MB pr sek, men er også i super høj kvalitet (normalt er HD op til ca 20Mbit pr sek, det jeg optog var helt op til 35Mbit pr sek), men er også en HD promotion kanal.