Avatar billede azzyh Nybegynder
10. december 2006 - 01:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til DirectX

Hej..
Jeg har lige købt San andreas og nu har jeg et problem.. mit directx er total mærkligt.. når jeg åbner spillet så bliver det helt hvidt blinker 2 gange.. også kommer der så san andreas presentation også normalt skal den hen til og loade men nej, så blir den hvid og går ud af spillet. Så har jeg så spurgt i et andet forum, hvad det kan være, så har en skrevet at jeg sku downloade everest home edition. Den fortæller så alt om mit directx, grafikkort og det hele. Da jeg så gik under DirectX Video i everest så rullede jeg ned.. så står der jeg havde problem og der står følgende:
Hardware Transform & lighting er ikke understøttet. Moderne 3D Spil kræver det.

Hvor kan jeg få Hardware transform & lighting? håber i kan hjælpe tusinde tak.
PS.. Jeg har allerede uinstalleret og installeret igen.

På forhånd tak
Avatar billede gl.k. Nybegynder
10. december 2006 - 01:31 #1
hvilket grafikkort har du ? ser ud til du har et grafikkort som er for gl. eller grafikkortdriveren fejler.
Avatar billede azzyh Nybegynder
10. december 2006 - 13:38 #2
Ja, jeg har et gammelt grafikkort. Men først troede jeg det var directx, men okay det er mit grafikkort.. køber et nyt.
Skriv svar k. hvis du vil have pointsne
Avatar billede gl.k. Nybegynder
10. december 2006 - 14:01 #3
ok..
Avatar billede stoorm Nybegynder
10. december 2006 - 18:25 #4
Har du aldrig før haft problemer med at din computer er begyndt at hakke i spillene?
Avatar billede azzyh Nybegynder
10. december 2006 - 19:32 #5
Nej ..
Avatar billede stoorm Nybegynder
10. december 2006 - 19:59 #6
så kan jeg ikke forstå hvor den så bare lige skulle sige stop nå den ellers god kunne. jeg tror ikke det er dit gratikkork
Avatar billede azzyh Nybegynder
10. december 2006 - 20:17 #7
Hva det så? .. Jeg vil gerne vide hva hardware transform og lightning er?
Avatar billede gl.k. Nybegynder
12. december 2006 - 21:08 #8
Fandt en forklaring på nettet. Håber, det er til at forstå.

"'Transforming' is the very FP-calculation intensive task to 'transform' the 3D-scene with all its objects, called 'world-space' into the 'screen-space' that we are looking at. 'Lighting' is pretty self-explanatory, it represents on optional stage in the 3D-pipeline that calculates the lighting of objects in relation to one or several light sources. Lighting is just as transforming a pretty FP-calculation intensive task. Both tasks used to be executed by the CPU, putting rather heavy strain on it. The effect was that the 3D-chip was often in the situation that it had to wait for the CPU to deliver data (e.g. CPU-limited 3D-benchmarks) and that game developers had to restrict themselves to less detailed 3D-worlds, because heavy polygon usage would have stalled the CPU. Today we can put an end to this dilemma, it can take the strain off the CPU, can keep the 3D-pipeline from stalling and allows game developers to use much more polygons, which automatically results in greatly increased detail. At the same time the CPU can dedicate itself to a more complex game AI or more realistic game physics."
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester