Avatar billede peterjul Nybegynder
09. december 2006 - 21:37 Der er 4 kommentarer

Program til test af mekanisk bevægelse?

Hej.
Jeg er ved at lave et projekt hvor jeg tester forskellige mekaniske bevægelser. Jeg søger derfor et program der kan hjælpe mig med dette.
Eksempel: Stang #1 er monteret på et hjul med den ene ende (Dvs. stangen kører frem og tilbage når hjulet drejer).
Stang #1's anden ende er monteret på stang #2's ende.
Stang #2 er fastmonteret til et drejeled i midten af stangen.
Dvs. nu vipper stang #2 frem og tilbage når hjulet kører rundt.

Det jeg søger er altså et program hvor man kan teste den slags bevægelser visuelt. Der skal kun indgå bevægelser i 2D. X og Y-kordinater.

Håber nogen kan hjælpe med dette.
Avatar billede peterjul Nybegynder
10. december 2006 - 20:22 #1
Det skal blot vises visuelt for mig selv. Det er i led med en udviklingsproces. Det kunne f.eks. være et animaitonsprogram hvis det kan noget sådan.
Jeg har støvsuget nettet for info, men kan ikke finde en skid. Jeg kan da ikke være den første der ønsker at se hvordan en mekanisk bevægelse finder sted.
Avatar billede enoer Nybegynder
11. december 2006 - 17:19 #2
Avatar billede enoer Nybegynder
11. december 2006 - 17:25 #3
Der er et robotprogram der hedder RoPsin som kan hentes her:
http://camelot.interlogic.com.ua/Downloadropsim.aspx
Avatar billede hpkgb10 Nybegynder
08. januar 2007 - 20:13 #4
Du kan simulere den slags bevægelser i 3D cad-programmer som f.eks. Solid Works eller Inventor. Disse programmer kan lave simulate motion eller motion analysis i en assembly.