Avatar billede remowitz Nybegynder
07. december 2006 - 10:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Udskrift fra flere tabeller

Hej.
Jeg har et problem i access. Jeg har et problem med at udskrive fra flere tabeller. Den siger at tabellerne ikke er relateret, men det tror jeg nu de er. Det er lidt svært at forklare, men hvis der er en der er frisk på at hjælpe kunne jeg evt sende databasen?

tak på forhånd
Avatar billede mugs Novice
07. december 2006 - 11:18 #1
Du kan se relationerne i relationsvinduet. Åbn db i databasevinduet og tryk på ikonet for relationsvindue som er 3 små firkanter bundet sammen med relationer som små streger.

For at du kan udskrive fra flere tabeller er du nødt til at lave en forespørgsel og kalde relevante tabeller ind i forespørgslen. Her kan du lave relationer i selve forespørgslen (inner joins) i modsætning til dem du laver i relationsvinduet (outer joins)
Avatar billede remowitz Nybegynder
08. december 2006 - 10:53 #2
kan du lave et eksemple på hvordan denne forespørgsel skal se ud?

jeg har tre tabeller;
underviser (idunderviser, navn, løn)
Fagområde (idfagområde, fagområde)
UnderviserOgFagområde (idFagUnderviser, #idfagområde, #idUnderviser)

hvis jeg nu gerne vil have printe en liste med navn, løn informationer og tilhørende fagområder, hvordan skulle det så se ud?
Avatar billede mugs Novice
08. december 2006 - 11:14 #3
Jeg har ikke tid lige nu - Men ser på det iaften, når jeg er hjemme fra arbejde.
Avatar billede remowitz Nybegynder
08. december 2006 - 11:20 #4
tak