Avatar billede sunero Nybegynder
07. december 2006 - 10:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Bruger opsætning forsvinder ved genstart af Vista

Hejsa,

Jeg har lige fået installeret Vista på min maskine, der kører i på et 2003 domæne. Jeg har oprettet en domænebruger som administrator på Vista'en og kan fint logge ind. Jeg sætter så min outlook, mit skivebord og diverse andre ting op. Når jeg så genstarter Vista'en, er det som om den dropper alle de tilretninger jeg har lavet. F.eks. skal jeg oprette en ny outlook profil hver gang Vista'en startes.

Er der nogen der har stødt på dette problem og evt. ved hvordan man løser det?
Avatar billede strych9 Praktikant
07. december 2006 - 21:59 #1
Se efter i event log om du har en fejl i den her stil:

"Windows cannot locate the server copy of your roaming profile and is
attempting to log you on with your local profile. Changes to the profile will
not be copied to the server when you log off. This error may be caused by
network problems or insufficient security rights."

Hvis der står en anden fejl, så indsæt den venligst her i spørgsmålet så vi har det at gå videre fra.

Samtidig vil jeg vide:
Er det her en ren Vista installation, eller en opgradering?
Brugerprofilen er kopieret fra XP?
Bruger du noget kryptering på netværket, feks hvis det er trådløst eller via VPN?
Avatar billede sunero Nybegynder
08. december 2006 - 12:22 #3
Hejsa,

Min domænebruger havde ikke en mappe under c:\users\, så jeg slettede brugeren, oprettede den igen og sikrede mig at mappen blev oprettet. Nu ser det ud til at virke.