Avatar billede getvolume Nybegynder
06. december 2006 - 18:03 Der er 8 kommentarer

stabilitet: sql server / Asp access for imageupload side?

Hej,

Jeg går lidt i vildrede ang at få programmeret en ny side i Asp.net - da serveren jo bare brug for databasen, som enten er en dyr sql server der koster mange penge pr måned, eller bare bruge ASP / ACCESS.

Jeg regner med en del traffik efter noget tid, og vil høre om det er rigtigt at jeg burde vælge den dyre løsning istedet for den gratis løsning som skulle være meget ustabil for sådan en side?

Håber at høre fra nogle kloge asp.net hoveder?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. december 2006 - 18:14 #1
du boer helt klart vaelge ASP.NET fremfor ASP

det valg og valg af database er uafhaengige

om du skal vaelge SQLServer eller Access er saa en vurdering af hvor meget
belastning der bliver i fremtiden

men SQLServer er bedre til stor belastning og er paa nogen maader nemmere
at arbejde med (Access brug er med OLE DB som er en native ting)

hvis MySQL er billigere end SQLServer kunne det vaere et alternativ
Avatar billede getvolume Nybegynder
06. december 2006 - 19:17 #2
hvis man nu sagde at der kom 20.000 unikke brugere, 80.000 pageloads pr dag på en dedikated server?

men den anden er vist gratis... men ved ikke om jeg fik en salgstale fra ham der sagde dette til mig nemlig?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. december 2006 - 19:34 #3
Det lyder som om at du ikke skal satse paa Access.

MySQL burde vaere helt OK.
Avatar billede getvolume Nybegynder
06. december 2006 - 19:37 #4
hvor lang tid op til mine eksempler kan jeg bruge access'en uden problemer?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. december 2006 - 19:44 #5
hvis du vil vide noget med sikkerhed, saa skal du selv maale, fordi det afhaenger
naturligvis af dine queries og dine data plus hvordan load fordeles over
dagen

hvis jeg skal smide en dart pil dividere med vindhastigheden og gange
med temperaturen vil jeg sige at du skal skifte ved omkring 3000 brugere eller
50000 page loads hvilket maate ske foerst
Avatar billede getvolume Nybegynder
06. december 2006 - 20:06 #6
øv, er der andre muligheder end den sqlserver som jeg ikke har råd til?  ja andet end at gå til php da
Avatar billede arne_v Ekspert
06. december 2006 - 20:32 #7
du kan vel starte med Access og se hvordan det koerer og om du faar de brugere

har du 20000 unikke brugere om dagen kan du vel faa nogle reklame indtaegter
der kan fianciere din SQLServer

ellers er der maaske et web hotel med ASP.NET og MySQL som er billigere

der maa vaere nogle muligheder
Avatar billede getvolume Nybegynder
06. december 2006 - 20:40 #8
det billigste sted på nettet (usa/uk) hvor serveren helst skal ligge kan jeg finde en host med en pris på den sql til ca 300 kr, og hvis jeg nu selv betaler ca 1000 kr for serveren, så ja,.. så skal der nogle penge hjem