Avatar billede Mik2000 Professor
06. december 2006 - 12:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Flash menu nulstiller sig ved sideskift

Vi har en flash side som ligger på en html side. Selve menuen fungere sådan at man klikker på et menupunkt så kommer der en pil på den hvorefter den skifter side.
Problemet er så at når siden skifter side så går menupilen tilbage på standard positionen i stedet for at blive på det menupunkt man er gået hen på

Hvordan undgår man dette.

Siden er opbygget i tabeller da den ikke må være opbygget i frames.

Håber nogle har en løsning hurtigt :)
Avatar billede rohaje Nybegynder
06. december 2006 - 12:42 #1
Avatar billede kragekjaer Praktikant
06. december 2006 - 12:51 #2
du sender bare en variabel med ved sideskift så læses ind i Flash via FlashVars, eller også må I lave en topframe
Avatar billede Mik2000 Professor
07. december 2006 - 01:12 #3
Hej fik løst det..... ved hjælp af rohaje's link og lidt alternativt ude på nettet for at det passede til mit eksempel.

Hvis I også kan hjælpe til hvordan man undgår rammen omkring flash objektet således at man ikke skal klikke på det engang inden det kan bruges, så er der point......
.... har prøvet noget med javascript men der kommer rammen stadig. Så vidt muligt helst en løsning der ikke kræver kode i head.
Avatar billede rohaje Nybegynder
08. december 2006 - 23:01 #4
swfobject vil jeg anbefale...
Avatar billede martin_dalgaard Nybegynder
10. december 2006 - 20:45 #5
har du prøvet at gå ind i jeres publish settings, og ved html, så rette scale feltet til "no border"??
Avatar billede Mik2000 Professor
26. december 2006 - 02:15 #6
No border virker ikke - det er det der windows sikkerhedsdims

SWFobject var den vi havde i forevejen (CITAT har prøvet noget med javascript)

Men det lykkes med en patch man kunne hente på macromedias hjemmeside