Avatar billede itee Nybegynder
06. december 2006 - 00:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Defragmentering ikke fuldført

Hej

Jeg har lige formateret en PC, og kørt den op fra bunden. Windows XP, Office 2003 og alt er opdateret med seneste Microsoft Updates.

Defragmentering af disken er udført komplet og uden fejl hele vejen, indtil nu hvor jeg installerede Total commander, Quicktime Pro, MSN Messenger Live, F-secure full, ATI Catalyst Radeon 9600XP software - og min mistanke - Spybot - Search & Destroy 1.4 + Ad-Aware SE Personal Edition 1.06.

Jeg kørte defrag ok før disse ovenstående programmer, men nu efter disse er installeret fejlfrit, melder den:
"Nogle filer på diskenheden kunne ikke defragmenteres. Se i defragmenteringsrapporten for at få vist en liste over disse filer" ??!!

Når man kigger i denne log, er der INGEN filer på listen. ??

Min mistanke er at Spybot laver en immunisize af flere tusinde kendte trusler, og dermed måske ændre noget i registreringsdatabasen så den ændre reaktionsmønster overfor defragmentering / snyder systemet til at tro nogle filer ikke må defragmenteres.

Det har ikke hjulpet at afinstallere disse 2 anti-spyware programmer, og heller ikke at unloade F-secure.

Jeg er ikke tilhænger af systemgendannelse, og vil gerne løse det korrekt, fremfor at gendanne.

Har nogen en god idé til at løse det ?

PS: Kender nogen i samme åndedræt et bedre defragmenterings tool, eller er Windows XP's indbyggede defrag den bedste at bruge ?

;) Itee
Avatar billede Slater Ekspert
06. december 2006 - 00:46 #1
Ved ikke med det første, men nej, Windows' indbyggede er ikke særlig godt. Jeg foretrækker PerfectDisk eller O&O Defrag. Executive Diskeeper er ikke særlig god, efter min mening... selvom den er lavet af samme firma, som har lavet den indbyggede i Windows.
Avatar billede itee Nybegynder
06. december 2006 - 00:47 #2
Jeg har oprettet PS spørgsmålet vedr. defragmentering tool som seperat spørgsmål her: http://www.eksperten.dk/spm/749074

;) Itee
Avatar billede off-line Nybegynder
06. december 2006 - 00:48 #3
Både O&O og Diskeeper, har en freeware defragmener, som er bedre end windows.
Avatar billede off-line Nybegynder
06. december 2006 - 01:00 #4
Spybot har af flere undersøgelser fået dårlig karakter i virus finding, men at den
skulle forhindre fuld defragmentering i windows, lyder ikke rigtigt.
Bare du ikke har fået noget virus, som reparerer sig selv efter formatering. For
som du sikkert ved. er formatering ikke en sletning af hele data, kun første tegn.
Avatar billede off-line Nybegynder
06. december 2006 - 01:08 #5
Avatar billede gratis Nybegynder
06. december 2006 - 15:25 #6
"Genopret Windows Defragmentering" http://www.hcma.dk/tips91to100.htm#no95
Avatar billede off-line Nybegynder
09. december 2006 - 00:58 #7
Hvad fandt du ud af?
Avatar billede off-line Nybegynder
12. december 2006 - 14:35 #8
Respons?
Avatar billede itee Nybegynder
01. april 2007 - 00:13 #9
Aldrig løst, trods reinstall og ny harddisk forsøgt uden held. Lukkes