Avatar billede straegaard Nybegynder
05. december 2006 - 19:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mangler forslag til ny mus

Min gamle har endelig fået lidt for meget cola spildt over sig så den skal nu skiftes ud :D

Jeg har både overvejet en Logitech MX518 (som jeg kan huske fik en rigtig god anmeldelse lige da den kom i butikkerne), Razer diamondback (fik også en kanon anmeldelse) og Razers nye Copperhead (den her ved jeg ikke så meget om endnu, men knapperne er vidst lidt FOR følsomme).

Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvilken jeg vil have så jeg vil gerne have nogle forslag (helst lidt dokumentation :P) fra jer herinde på eksperten. Det må også meget gerne være en anden end en af de tre jeg har nævnt her.

Det skal dog helst være en gaming mus, men den skal ikke bruges så meget til first-person shooter spil så egentlig vil jeg helst undgå knapper som man kun lige skal røre før man kommer til at trykke på et eller andet.
Det bliver nok for det meste RPG-spil den bliver anvendt til så den skal gerne ligge godt i hånden så man kan holde ud at bruge den længere tid af gangen.

Jeg vil helst også undgå en trådløs da jeg tidligere har haft problemer med sådan nogle.

Indtil videre hælder jeg mest til MX518 eller diamondback (efter jeg læste at copperheads knapper var meget følsomme)
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
05. december 2006 - 20:04 #1
Denne her er mega fed at spille med men den koster:

http://www.razerzone.com/
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
05. december 2006 - 20:05 #2
Diamondhead er den jeg synes er allerbedst:

http://www.razerzone.com/Products/Gaming-Mice/Razer-Copperhead-Gaming-Mouse/#Frame3

så ved jeg ikke om det er et forslag du kan bruge.

mvh
Mads
Avatar billede straegaard Nybegynder
05. december 2006 - 20:07 #3
tjo, det kan jeg da bruge, men kan du ikke give en lille beskrivelse af den?
Hvordan ligger den i hånden?
Hvor følsom er den? både knapper og bevægelse.
Hvordan er overfladen? ru/glat
Avatar billede straegaard Nybegynder
05. december 2006 - 21:44 #4
Tror jeg vælger den gode gamle MX518 da jeg synes lidt bedre om dens pris :D

Men så har jeg et andet spørgsmål; Er det en ulempe for gaming-mus at det ikke er laser?
Eller er den eneste forskel bare at en optisk mus kræver lidt mere vedligeholdelse?
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
05. december 2006 - 22:15 #5
Overfladen er ru og den ligger virkelig godt i hånden.

Sommetider kan den til visse spil være lidt for følsom men jeg synes det er den bedste mus på amrkedet.

mvh
mads
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
06. december 2006 - 13:02 #6
nå jeg ligger et svar såkan du afvise hvis du ikke synes det er godt nok.

mvh
Mads