Avatar billede bakkers Nybegynder
05. december 2006 - 14:38 Der er 4 kommentarer

tdc erhver og prot forwarding

Jeg har tdc erhverv adsl og har den første 1½ månede kørt med en topcom router med port forwarding og det har virket fint. Nu har jeg så fået en linksys router og roder med det portforwarding men det ser ikke ud til at virke.

Når man snakker med tdc siger de at alle porte er lukket når det et erhvervs adsl og at man skal give 1200 kr for at åbne op. Men mit spørgsmål er så om der er nogle der har fået sådan noget til at virke uden at give 1200 kr for det.?
Avatar billede leif Seniormester
05. december 2006 - 18:48 #1
Hvis vi snakker den Router de stiller tilrådighed så er der kun at betale
Avatar billede vesth Nybegynder
05. december 2006 - 21:59 #2
Det lyder nu ikke som om du anvender TDC's router. Jeg formoder du forbinder din egen linksys direkte til et tdc-modem, ik'?
Hvis din router fungere som min Linksys WRT54G skal du i Port Range Forward skrive portnummer start og slut samt om det er TCP eller UDP, skrive den ip-adresse som din maskine har og huske flueben i ENABLE, gem ændringerne og så skulle det fungere.
Hvad er det for en router og hvad er det for en service som du skal have åbnet for?
Avatar billede leif Seniormester
05. december 2006 - 22:17 #3
Hvis det er Netopia du har er der kun den mulighed
Avatar billede lassejuul Nybegynder
07. november 2007 - 09:52 #4
som standard er disse på porte forwarded til disse ip'er:

Port 25 til 192.168.1.2
Port 80 til 192.168.1.3
Port 21, 53 til 192.168.1.4