Avatar billede dont Nybegynder
03. december 2006 - 22:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

windows media center xp kun i sort/hvid

jeg har lige koblet media center til mit tv med scart-kabel, men får kun sort/hvidt billede. Har ikke kunnet finde en løsning på problemet. Nogle der kender til det eller har nogle forslag til løsning?
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
04. december 2006 - 12:22 #1
Formentlig at scart indgangen på dit TV ikke understøtter RGB farver. Hvis du har flere scart indgange på dit TV så prøv en af dem. Hvis ikke mener jeg der findes et konverter stik, men det kommer igen an på om det er S-Video eller composite der kommer fra computeren!
Avatar billede kogt Nybegynder
04. december 2006 - 16:41 #2
maaske et colorfix kable

maaske er det bare en indstilling. danske tv's skal have et bestemt signal der hedder PAL og ikke NTSC
Avatar billede dont Nybegynder
05. december 2006 - 13:56 #3
ikke en hardware-fejl. Problemet løst ved at ændre PAL indstilling under skærmkonfiguration.
Avatar billede kogt Nybegynder
05. december 2006 - 15:41 #4
Hva sker der for og tage point selv.... tag dig sammen....!!!
Avatar billede dont Nybegynder
06. december 2006 - 09:04 #5
:) Jeg er glad for at den tid I har brugt på spørgsmålet og ville gerne have givet pointene videre. Det overvejede jeg. Imidlertid bruger jeg og mange andre eksperten.dk bl.a. til at søge løsninger inden vi selv opretter et spørgsmål. Måden man hurtigst finder løsningen på et spørgsmål på er ved at scanne ned over de givne svar. Det svar som er accepteret indeholder løsningen på problemet. Det sparer én for en masse tid.
I tilfældet med dette spørgsmål kom I begge med en kommentar, som ikke løste problemet, og jeg valgte derfor, ikke fordi jeg har overhovedet har brug for pointene, at acceptere mit eget svar så andre med samme problem i fremtiden kan finde løsningen med det samme.
Jeg beklager at det åbenbart er noget der kan hidse nogle op.....jeg har aldrig selv opfattet det som et problem når jeg har læst og deltaget i andre spørgsmål. Tværtimod værdsætter jeg når folk på den måde peger på det svar jeg selv i andre tilfælde har kunnet bruge.
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
06. december 2006 - 09:15 #6
Helt fint med mig. Jeg går ikke så meget op i point!
Avatar billede kogt Nybegynder
06. december 2006 - 15:44 #7
Jeg havde jo rent faktisk svaret paa spoergsmaalet.! ved og skrive nogle mulige loesninger... der staar rimelig tydeligt at det maaske var en indstilling ,vedroerende PAL...!!

Jeg kunne forstaa, hvis du havde fundet ud af det selv, foer nogen anden havde naaet og svarer paa det... og saa skrevet tilbage paa exp.dk, at du selv havde loest problemet, men det er jo ikke tilfaeldet....

Det jeg ser er at du har laest min kommentar, kopieret det, og saa svaret paa det bagefter...

hvis du nu havde skrevet du selv havde fundet ud af det, efter min kommentar, havde jeg vaeret fuldstaendig ligeglad...!! Men det var jo ikke tilfaeldet! jeg blev aerligt talt pisse sur!

men det er okay... nu ved jeg besked og jeg har faaet sagt min mening og kommet af med nogle aggressioner :) point betyder ikke noget for mig, men et "Accepteret svar" betyder mere uanset om det er 1 point eller 200 point

Mvh kogt
Avatar billede dont Nybegynder
08. december 2006 - 09:17 #8
kogt. Jeg kan godt se hvad du mener, og det beklager jeg.
Da jeg første gang læste dit svar troede jeg det med PAL var en generel kommentar til danske tv...og ikke nogen løsning...da jeg faktisk ikke engang vidste at man kunne indstille dette.
Løsningen kom fra forhandleren da mediacentret "blev afleveret tilbage"