Avatar billede gp Nybegynder
02. december 2006 - 14:56 Der er 4 kommentarer

Invitation via site

Hej,
Jeg har snart fødselsdag og til næste år bliver jeg 40 og vil gerne lave et lille ASP eller lig site, hvor mine venner kan se invitationen, tilmelde sig og se gæsteliste.

Er der nogle der ligger inde med stumper til dette, så jeg kan sætte det sammen?

Ideen er at jeg kan sende mails til de gæster jeg vi se løbende, da der er jo et helt år til fester skal holdes.

Vi gerne have at der skal login med password.
Avatar billede martin_dalgaard Nybegynder
02. december 2006 - 17:38 #1
Altså det er jo et stort protejkt, men du kan lave en login side (form side -> login side, med evt. database)  så kan de være på en side efter det hvor der er hele invitationen, også kan der være en menu hvor de evt. kan logge ud, tilmelde sig, eller se gæsteliste.

På tilmeldings siden skal du bare lave en database forbindelse som tilføjer noget data.

På gæsteliste siden skal du bare have en database forbindelse som henter noget data.

Og hvis folk har indtastet deres email, når de opretter en bruger. vil du bare kunne lave en side, hvor du kan sende en mail til forskellige mails fra en drop down liste, som alle sammen er tilmeldt, eller er en bruger på dit site.

OG du kan finde alle de der script på eksperten.dk eller html.dk    bare søg lidt

Burde tage mellem 1 - 1½ time at lave, kommer an på hvor flot designet skal være.

Good luck
Martin Dalgaard
Avatar billede martin_dalgaard Nybegynder
02. december 2006 - 17:40 #2
Læs asp tutorial 17 - 22 om databaser,  der står næsten alt script du skal bruge, Hvis du dog har en lille smule kendskab til html
Avatar billede martin_dalgaard Nybegynder
02. december 2006 - 17:40 #3
* læs asp tutorial 17 - 22 om databaser på html.dk*
Avatar billede gp Nybegynder
02. december 2006 - 17:49 #4
Jeg har lidt kendskab til HTML, og mht. design, så er det ikke noget problem, jeg vil bare have de grundlægende script, som jeg så kunne bygge vidre på.

Hvor man kan tilmelde sig til festen, etc. Læser lige lidt på HTML.DK

Glenn