Avatar billede stefmeister Nybegynder
02. december 2006 - 12:18 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Windows XP prof installere langsomt

Hej

Jeg har næsten lige købt en bærbar computer (zepto znote 2425w) og har installeret win xp prof på den, den har 1,83mhz duo core2 1 gb ram - mit problem er så, at når jeg vil installere programmer på den, er den UFATTELIG langsom, det er nærmest som om at den går i stå - hvad kan der være galt?!

Jeg prøvede at køre 3dmark03, den giver mig 7500 point, så umiddelbart burde den da ik køre langsomt?!

Hvad kan der være galt?!
Avatar billede stefmeister Nybegynder
02. december 2006 - 12:22 #1
Hvis jeg f.eks. starter IE eller Winamp er den også rimelig langsom om at åbne dem...
Avatar billede ebe Praktikant
02. december 2006 - 12:38 #2
har du installeret alle bundkortsdrivere?
Avatar billede hcma Novice
02. december 2006 - 12:45 #3
er dit av-program sat til at scanne ?
Avatar billede stefmeister Nybegynder
02. december 2006 - 12:55 #4
ebe -> inde under hardware håndtering er der to ting der ikke er installeret, fingerprint scanner og en der hedder ukendt - de står begge under "andre enheder"...

hcma -> av-program, som i ad-ware? det er altid den gør det, også selvom jeg booter osv.
Avatar billede zenze Nybegynder
02. december 2006 - 12:55 #5
Ved nogle program-installationer anbefales det at man slår DUO-funktionen fra i BIOS. Jeg véd ikke om det gælder de programmer, du prøver at køre ind.
Avatar billede stefmeister Nybegynder
02. december 2006 - 12:55 #6
altså er langsom.
Avatar billede stefmeister Nybegynder
02. december 2006 - 12:56 #7
zenze -> det er pinnacle studio 10 jeg prøver at køre lige nu i hvert fald.
Avatar billede ebe Praktikant
02. december 2006 - 13:03 #8
prøv at se med joblisten (ctr-alt-del) om processoren kører fuld hammer, og hvilken process der bruger resourcerne.
Avatar billede hcma Novice
02. december 2006 - 13:04 #9
av-program = antivirusprogram  :o)
Af og til slår jeg forbindelsen til internettet fra og slukker desuden også for antivirus-scanningen, når jeg skal installere større programmer, da det så går meget hurtigere hos mig.
Avatar billede stefmeister Nybegynder
02. december 2006 - 13:07 #10
ebe -> det er det der er det mystiske, der er ikke noget der sluger al processorkraften, det er idle process der har det hele næsten - det er som om at den bare går i stå, for jeg kan sagtens køre andre programmer samtidig uden problemer, da jeg testede...
Igår installerede jeg Nero Burning Rom, det var den også helt ekstrem langsom om..

hcma -> det vil jeg lige prøve...
Avatar billede zenze Nybegynder
02. december 2006 - 13:09 #11
Jeg mener det var i installations-vejledningen til The GIMP at jeg stødte på sætningen om DUO-processor - men kan ikke huske det med bestemthed.
Avatar billede ebe Praktikant
02. december 2006 - 13:31 #12
Så har jeg ikke flere gode ideer, andet end at jeg ville prøve at installere "ukendt", og hvis det ikke hjælper prøve at snakke med zepto. Det kan være de kender problemet.
02. december 2006 - 17:44 #13
... incl ALLE WindowsUpdate elementer ? Med det samme ?
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
03. december 2006 - 08:55 #14
Prøv evt at gå ind i din bios og se om L1 cache eller L2 cache er disable
Avatar billede stefmeister Nybegynder
06. december 2006 - 16:38 #15
dr1 -> alle er installeret...

svend_rugaard -> har prøvet, men synes ikke jeg kan finde noget der passer til?!
Avatar billede stefmeister Nybegynder
06. december 2006 - 16:38 #16
sorry den lange responstid.
Avatar billede stefmeister Nybegynder
04. august 2007 - 23:50 #17
lukker..