Avatar billede kills Nybegynder
01. december 2006 - 23:37 Der er 9 kommentarer

Ny skærm men hvilken ?

Hey
Ja så står julen for døren også tænkte jeg det var tid til at forkæle mig selv. Jeg trænger til en ny skærm men hvilken skal det være ?
Snakker self. om en fladskærm til en fornuftig pris er jo fattig studerende :/
eneste behov jeg har er lidt photoshop på amatør basis og spiller en smule dod og lign.

Kiggede lidt på nogle BenQ og Acer skærme på edbpriser priserne er fornuftige

Men nogen der kan hjælpe lidt ?
Avatar billede area48 Nybegynder
02. december 2006 - 02:10 #1
Mulighed, der ikke kræver den helt store pengepung:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=234236

eller

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=160661

eller, hvis det skal være en 19" så

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=178833

Jeg har selv en Acer og er ret tilfreds. Normalt er indbyggede højttalere ikke så pæne at kigge på, men Acer har valgt at indbygge dem i kabinettet så de ikke kan ses.
Desuden er indbyggede højttalere oftest af så ringe en kvalitet at de alligevel er ubrugelige.
Hvis du ender køber en fladskærm så køb den over nettet. Derved har du automatisk 14 dages returret uden at skulle argumentere. Dette er ret nyttigt, hvis det viser sig at du modtager en sprit ny skærm med pixelfejl (det gjorde jeg nemlig). Jeg sendte den blot retur og fik refunderet pengene og endte med at handle et andet sted, hvor skærmen var ok
Avatar billede haverslev Novice
02. december 2006 - 08:41 #2
Har du en Aldi forretning i nærheden af dig ?
De har 17" og 19" Medion LCD fladskærme, 19" skærmen har en response tid på 5 ms - hvilket er godt.
Det er dog ikke højkvalitets skærme, men de er ganske udemærket til prisen.
http://www.aldi.dk/COMP_DK/index.htm
Avatar billede kills Nybegynder
02. december 2006 - 12:15 #3
Er det muligt at købe et 21" lcd tv og bruge det som skærm ? eller hvordan er kvalliteten ?
Avatar billede haverslev Novice
02. december 2006 - 12:25 #4
Nogen LCD tv skærme egner sig slet ikke til pc skærme, men der er da en del der gør
Du skal sørge for, at den har en opdaterings hastighed på 8 ms eller derunder.
Hvis den er højere end 8 ms, så bliver du hurtig træt af den som pc skærm.
Tillige skal den have "PC IN" stik eller VGA stik.
Avatar billede kills Nybegynder
02. december 2006 - 12:41 #5
alternativet er vel at sætte et tvtuner kort i,
Ja jeg har en aldi, kunne være det var en ide har dog lidt skepsis overfor aldiprodukter :P
Købte engang en mp3 afspiller dernede det værste skrammel ever
Avatar billede pixar13 Nybegynder
03. december 2006 - 13:13 #6
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=143003 kan helt klart anbefale denne. Fik den selv i konfirmationsgave, og der er intet at klage over. Men jeg ved selvfølgelig ikke hvad dit budget rækker til?
Avatar billede pixar13 Nybegynder
10. december 2006 - 12:46 #7
Noget nyt i sagen her?
Avatar billede kills Nybegynder
10. december 2006 - 13:06 #8
ikke det helt store, tror jeg venter til januar og ser om der evt. er nogle gode udsalgs skærme