Avatar billede steen_hansen Forsker
01. december 2006 - 21:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Gem user/pass

Jeg skulle hjælpe en bruger med at gemme brugernavn og adgangskode til de sider, som han skal logge på. Jeg går i menuen Funktioner -> Internetindstillinger -> fanebladet Indhold -> knappen Autoudførelse -> markerer i "Brugernavne og adgangskoder i formularen" og i Spørg, om adgangskoder skal gemmes. Og den vil bare ikke gemme det, han skal indtaste det manuelt hver gang. Hvorfor? MSIE burde da gemme det. Jeg HAR kørt opdateringer på både MSIE og Windows, ryddet grundigt op i Temp Inet Filet, tmp-filer -og mapper, tjekket plugins, sikkerhed i MSIE m.m.

Jeg lagde mærke til, at der var bestemte indstillinger på deres Win2003-server. Kan indstillinger i MSIE V7.0 på server have sikkerhedsrelateret indvirkning på MSIE v6.0 på klienterne? Jeg er kørt fast, håber på lidt hjælp.
Avatar billede oergaard Nybegynder
02. december 2006 - 12:07 #1
Det lyder til at siden er sat på til ikke at lade brugeren gemme oplysningerne. Hvis det er tilfældet, kan man (så vidt jeg ved) ikke gøre noget.

//Oergaard
Avatar billede steen_hansen Forsker
02. december 2006 - 16:45 #2
Ok. Hvordan kan man gøre det, v,hj.a. meta-tags?
Avatar billede steen_hansen Forsker
02. december 2006 - 17:04 #3
Det var noget sludder, men det kunne være interessant at høre hvordan det kan lade sig gøre.
Avatar billede oergaard Nybegynder
03. december 2006 - 14:13 #4
En simpel måde at gøre det på er, at tilføje autocomplete="off" i formens tag.

//Oergaard
Avatar billede steen_hansen Forsker
08. december 2006 - 21:21 #5
Det er ikke en side jeg har lavet, og det vil desuden kun virke i MSIE :o/
Avatar billede steen_hansen Forsker
16. december 2006 - 21:07 #6
03/12-2006 14:13:56: Det har ikke noget at gøre med hvordan MSIE gemmer user/pass, men tak for dine input. Men det løste det desværre ikke.
Avatar billede liden Nybegynder
22. juni 2007 - 21:47 #7
har samme lille problemmer her... hvis det kan trøste ,,,snøft,snøft :(