Avatar billede bohlke Nybegynder
30. november 2006 - 15:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Åben MS Access database for delt adgang vhja ASP ell PHP

Hej!

Jeg er ved at lave et system der bl.a. skal trække på et gammelt system der kører på en MS Access database hvor der skal synkroniseres data mellem denne og en ny MySQL database. Jeg kan ikke forbinde til databasen når den ligger sit sædvanlige sted, men jeg kan godt når jeg flytter den et andet sted på samme server. Jeg har ræsonneret mig frem til at det har noget at gøre med hvorvidt man ønsker at åbne med delt eller udelt adgang til access databasen.

Jeg koder adgangen i ASP, da jeg oplevede nogle problemer med PHP (som tilsyneladende er de samme som jeg har nu).

Det er ikke noget med forkert sti eller sådan noget der er fejlen.

Efter at have browset lidt rundt har jeg kun fundet et par tvetydige svar. Håber der er nogen der kan være behjælpelige.
Avatar billede ffsoft Praktikant
30. november 2006 - 15:34 #1
Når du bruger IIS (asp) til at tilgå databasen med
skal brugeren IUSR_servernavn have rettigheder til
den mappe som du placerer databasen i.

Brugeren bliver oprettet ved installation af IIS.

Check om brugeren findes. Check om brugeren har rettigheder
til mappen.
Avatar billede bohlke Nybegynder
30. november 2006 - 15:45 #2
Den har vi været rundt om, så det er desværre ikke den fejl, men tak for svaret.
Avatar billede ffsoft Praktikant
01. december 2006 - 09:02 #3
Hvis der er en bruger der åbner den fra Access med udelt adgang,
vil der spærre for andre brugere. Jeg mener at Access kan huske
hvordan den blev åbnet sidst. Prøv at åbne den med delt adgang,
luk den igen og så skal problemet være væk, indtil næste gang der
er en der åbner med udelt.
Avatar billede bohlke Nybegynder
07. december 2006 - 10:08 #4
Det vil jeg prøve at gøre!
Avatar billede bohlke Nybegynder
18. august 2010 - 11:39 #5
Lukketid!