Avatar billede madox Nybegynder
30. november 2006 - 11:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

benytte trådløs accesspoint som "mellemstation"

Jeg har et trådløst netværk i en bygning . I den ene ende er der placeret en trådløst linksys access point. I den anden ende af lager bygningen kan signalet på gode dage lige med nødog næppe nå. Nu har jeg så tænkt mig at købe endnu en accesspoint og placere i midten af bygningen. Men er det nødvendigt at jeg trækker en ledning fra den anden accesspoint, eller kan de to access points på en eller anden måde tilgå hinanden trådløst, således at jeg kan tilgå den access point der står i midten af bygningen hvorefter denne accesspoint tilgår den anden trådløst
Avatar billede ierikk Nybegynder
30. november 2006 - 13:20 #1
hvad med en Repeater, den er trådløs (skal bruge 220 volt)
eks. Linksys WRE54G
den henter det trådløse signal og videre sender det
http://da.wikipedia.org/wiki/Repeater
her kan du læse lidt om Repeater
Avatar billede madox Nybegynder
01. december 2006 - 13:05 #2
Det ser ud til at jeg godt kunne bruge sådan en. Men vil det så sige at man ikke kan med to routere?
Avatar billede califfo Nybegynder
01. december 2006 - 13:18 #3
Du har ikke brug for en ekstra router i dette tilfælde. Repeateren sættes op (skal konfigureres), og vil derefter "forlænge" dit signal. Jeg har selv erfaring med repeatere og jeg vil stærkt anbefale at du får trukket et kabel ud og får sat et ekstra AP op. Ved at bruge repeatere bliver din båndbredde begrænset og der er større sandsynlighed for at signalet bliver ustabilt. Alle disse ting er dog relative i forhold til det miljø du er i og hvad du bruger dit netværk til.

Jeg kan ihvertfald konstatere at jeg ikke er tilfreds med de repeatere jeg har i brug pt.

...Det skal dog lige siges at jeg kun kan kommentere at jeg kun kan svare for D-Links repeatere. Det anbefales dog kun at bruge repeatere hvor det ikke er muligt at bruge AP'er.
Avatar billede madox Nybegynder
06. december 2006 - 14:54 #4
Jeg takker for svarene. Gider i skrive et svar
Avatar billede ierikk Nybegynder
06. december 2006 - 15:01 #5
ikke point til mig
forslag: vælg at købe hvor du kan support
så vidt jeg ved bruger "Severino" Repeater
Avatar billede califfo Nybegynder
07. december 2006 - 00:26 #6
Enig med "ierikk". Køb hvor du kan få support,...