Avatar billede montesa Nybegynder
28. november 2006 - 23:31 Der er 3 kommentarer

Trådløst netkort til Clark Connect 3.2?

Hejsa

Jeg er en totalt novice udi Linux, og har nu kastet mig ud i at få lavet mig en boks som kører Clark Connect 3.2

Det har været en ren fornøjelse og er kørt ganske smerte frit.

Nu ville jeg imidlertid godt udskifte LAN-kortet med et WLAN: D-Link DWL-G510, så jeg kunne sætte serveren ind i et andet lokale og tikke.

Men Clark Connect finder ikke kortet...

Er det overhovedet muligt at sætte dette eller et andet trådløst netkort i - og hvordan får jeg Clark Connect til finde det.

Mvh. Trine
Avatar billede langbein Nybegynder
29. november 2006 - 18:26 #1
Er du sikker på det ? (At det ikke fungerer ..)
Den skal vel ha en Atheros Chip, og den skulle således være støttet av diverse red hat derivater inklusive Clark Connect ville jeg tro.

Hva skjer hvis du taster "ifconfig ath0 up" og "ifconfig ath0" ?
Avatar billede montesa Nybegynder
12. december 2006 - 20:40 #2
Hej Langbein

Inden jeg nåede så langt, så grillede lynet min linux boks og alt andet lan-forbundet udstyr :-(((((

Så det varer lige lidt inden får stablet en ny server på benene.
Avatar billede langbein Nybegynder
13. december 2006 - 19:18 #3
Hmm .. det har jeg aldri tenkt over, men det bør være mindre sjans for å få lynnedslag i en trådløs antenne .. faktisk (Egentlig og prinsippielt så skulle det da også være mulig å sette opp en trådløs router som så og si er trådløs i begge ender. På denne måten skulle det også være mulig å doble eller mangedoble arealet til en trådløs sone.)

Du får ha lykke til med den nye.