Avatar billede hille69 Nybegynder
28. november 2006 - 09:21 Der er 6 kommentarer

trådløst netværk

Jeg har forsøgt at hjælpe en kollega med trådløst netværk - da mit eget spiller fint med mit wireless acces point fra D-Link anbefalede jeg ham samme løsning. Vi har begge en router fra Cybercity (ej trådløs), hvortil er koblet access pointet. Mit spiller som sagt fint, hvad enten jeg bevæger mig i kælder eller stuen. Kollegaens derimod virker ikke - den bærbare finder ikke nogen trådløse netværk på trods af, at han sidder i samme lokale som Access point og router - omvendt finder en af hans 3 stationære pcere i kælderen det trådløse netværk med med "lav signalstyrke".
Jeg har netop prøvet hans accespoint hos mig - og her virker det fint... hmm... har I nogen bud ?
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2006 - 09:24 #1
Det lyder som et konfigurations problem på maskinen, og ikke at det er AP der er problemet.
Avatar billede nva Praktikant
28. november 2006 - 09:30 #2
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2006 - 09:40 #3
lækker artikel der !.
Avatar billede hille69 Nybegynder
28. november 2006 - 09:41 #4
tak for jeres foreløbige svar.. første skridt på vejen bliver at komme igennem artiklen... nærmere følger..
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. november 2006 - 10:39 #5
Er netkortet på din kollegas maskine installeret korrekt. Som oftest skal kortet ikke være i maskinen når det installeres. Der er nemlig et setupprogram der skal installeres først, og efterfølgende kan kortet så sættes i maskinen, og den vil selv finde dette og installere drivers.
Avatar billede nopsen Ekspert
28. november 2006 - 16:50 #6
på mange bærbar modeller er der nogen faste genvejstaster ved siden af tastaturet, hvorsf en af dem er til at slå trådløst netværk til og fra med et enkelt tryk på tasten, ku det måske være problemet?