Avatar billede dagobert Nybegynder
22. maj 2001 - 00:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ping problem - sending mislykkedes fejlkode 10050

Når jeg forsøger at pinge en adresse, får jeg ikke timeout men følgende meddelelse: \"sending mislykkedes - fejlkode 10050\". Jeg har prøvet med to forskellige netkort og placeret dem i forskellige PCI-slots uden held. Fejlmeddelelsen er den samme. Er der nogle, som har nogle gode idéer.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
22. maj 2001 - 17:02 #1
Hver gang jeg har haft denne fejlmeddelelse så har det været pga. forkert installeret netkort.

Lidt forvirrende og forstå, jeg prøver lige og forklare.

Når jeg har haft denne fejl har jeg først:

Taget netkort ud af computere så der overhovedet ikke sidder noget i.
Startet op og gået ind under
Denne Computer > Kontrol Panel > Netværk

Fjernet alle protokoller, kort etc.

Rebootet og tjekket at der ikke er noget på overnævnte sted og inde i Enhedshåndtering.
( Der skal ikke været noget netkort der heller )

Dernæst har jeg lukket computeren ned, sat kortet i og startet op.

Så har windows fundet netkort og jeg har installeret driverne.
Dernæst har jeg så tilføjet diverse protokoller m.m. og så genstartet igen.

Når jeg så har startet op igen har jeg prøvet med ping.
Hvis den siger det samme så prøv evt. og hent nogle andre drivere til kortet og gentag samme procedure.

Nu er det her jo i og for sig hvordan jeg løste mit problem, men det kunne måske hjælpe mig (og andre) hvis du nævnte hvilket styresystem og netkort du har samt hvilke drivers du bruger det kortet. (pt)
Avatar billede maniacdog Nybegynder
22. maj 2001 - 17:04 #2
Glemte lige og nævne at du skulle sætte en fast IP Adresse til TCP/IP.
Avatar billede skwat Praktikant
22. maj 2001 - 17:08 #3
prøv at pinge 127.0.0.1
Avatar billede maniacdog Nybegynder
22. maj 2001 - 17:10 #4
Hvis det lykkes og pinge 127.0.0.1 så er TCP/IP sat rigtigt op. En slags \"loopback ping\" hvor den så pinger sig selv.
Avatar billede liqued Nybegynder
23. maj 2001 - 20:00 #5
Hvilke adr. er det som du pinger??
Lokalt eller globalt??
Avatar billede maniacdog Nybegynder
23. maj 2001 - 21:59 #6