Avatar billede tommy.b Nybegynder
21. maj 2001 - 20:38 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

vituel hukommelse

hej jeg har et spørgsmål
når jeg går ind i spillet soldier off fortune skriver den
SYSTEMET MANGLER VITUEL HUKOMMELSE
FOR AT SIKRE WINDOWS KØRER KORREKT SKAL DU ØGE STØRRELSEN PÅ SIDEFILEN TIL DEN VITUELE HUKOMMELSE
jeg skal lige sige at jeg har problemer med at komme ind i spillet
og har ikke nogle problemer med at spille andre spil
og styresystemet er windows2000nt-pro
Avatar billede dar Nybegynder
21. maj 2001 - 20:44 #1
højreklik på denne computer>>egenskaber>>avanceret>>intillinger for ydeevne>>skift

her kan du sætte tallene til noget omkring en gigabyte. Dette burde hjælpe en del.
Avatar billede tommy.b Nybegynder
21. maj 2001 - 20:52 #2
ok er det klogt at sætte dem så højt?
ja jeg ved det ikke derfor spøger jeg

>>--tommy--<<
Avatar billede tommy.b Nybegynder
21. maj 2001 - 20:54 #3
og skal jeg gøre det i programmer eller baggrundstjeneste
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
21. maj 2001 - 20:58 #4
dar:> Det er måske lige overkill at sætte den til 1GB! Sæt den til 300-400 megabyte!
Avatar billede dar Nybegynder
21. maj 2001 - 21:00 #5
jdaugaard>> Næh, ikke hvis man har plads. Ej heller hvis man bikser med en hel masse stor grafik og ikke rigtig har noget ram... Heller ikke hvis man bare skal have et spil sof.
Avatar billede dar Nybegynder
21. maj 2001 - 21:01 #6
Sof kræver PÆNT meget ram...
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
21. maj 2001 - 21:03 #7
tommy.b:> Hvor meget ram har du? Det anbefales at sætte den virtuelle hukommelse 2,5 gange din rammængde!
Avatar billede dar Nybegynder
21. maj 2001 - 21:09 #8
NITTE!
Eks.: Du har 8MB ram og vil enormt gerne spille sof (læs: Soldier of Fortune). Du ganger 8 med 2.5 - og vupti - du skal nu sætte swapfilen til at have den voldsomme størelse af 20 MB. Nu har du så 28MB - spillet kræver kun omkring 500 MB...
Avatar billede dar Nybegynder
21. maj 2001 - 21:11 #9
Hvem er det egentlig, der anbefaler de her 2.5 * ram?
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
21. maj 2001 - 21:12 #10
dar:> Nu kan du jo ligesom heller ikke køre windows med 8mb ram!!! Når der står minimumskrav på fx spil er det fysisk ram, og ikke virtuel hukommelse!
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
21. maj 2001 - 21:14 #11
Det har jeg læst i en artikel, men det er jo klart at jo mindre ram man har jo større skal sidefilen være!
Avatar billede dar Nybegynder
21. maj 2001 - 21:14 #12
Du kan godt køre windows med 8 MB. Det går bare pænt langsomt. Det er først når du sætter den virtuelle hukommelse til 20MB filmen knækker.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
21. maj 2001 - 21:16 #13
dar:> Come on!! Der er sq da ikke nogen der kører windows med 8 mb ram! Og de spiller da slet ikke SOF! Det ville jo slet ikke kunne køre!!
Avatar billede dar Nybegynder
21. maj 2001 - 21:18 #14
En anden ting var det med minimumskravene på spillet. De er velsagtens på 32 MB eller et eller andet meget småt. Men udover det kræver det grumt meget hukommelse - der er blot den forskel med dette at den godt kan leve med at dette er swappet, men nødvendigt er det.
Avatar billede dar Nybegynder
21. maj 2001 - 21:22 #15
Jaja. De 8MB var jo også helt ude i ekstremerne - men det kan altså godt lade sig gøre.
Et andet (jaja - ekstremt) eksempel følgende:
Du har en psykopatmaskine med 5GB ram. Hvor meget tror du selv man så har ud af de 12 ½ GB swapfil?
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
21. maj 2001 - 21:22 #16
tommy.b:> Kører du Windows 2000?
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
21. maj 2001 - 21:23 #17
dar:> Ingenting! Men jeg skrev jo også at mindre ram at man har jo større skal sidefilen være, og selvfølgelig også omvendt!!
Avatar billede dar Nybegynder
21. maj 2001 - 21:23 #18
Det er godt!
Avatar billede tommy.b Nybegynder
21. maj 2001 - 21:24 #19
ja jeg kører windows-2000 og jeg har 256ram 100mhz
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
21. maj 2001 - 21:26 #20
Windows 2000 bruge utroligt mange system-resurser!
Jeg har en sidefil på 500Mb, og kører også Windows 2000 med 256Mb ram, og har ingen problemer :-)
Avatar billede tommy.b Nybegynder
21. maj 2001 - 21:28 #21
ok men skal jeg sætte den i baggrundstjenester eller programer
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
21. maj 2001 - 21:32 #22
Programmer!
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
21. maj 2001 - 21:34 #23
Men husk at sætte både \"Størrelse ved start\" og \"Maksimal størrelse\" til det samme!
Avatar billede tommy.b Nybegynder
21. maj 2001 - 21:49 #24
ok det har jeg gjort nu håber det hjælper
men jeg skal lige sige at det kun er sof jeg har problemer med ikke andre spil
når jeg er ved at loade missionen ind skriver den jeg skal indsætte cd\'en igen men det hjælper ikke
og så skriver den jeg er disconnetet
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
21. maj 2001 - 21:53 #25
Avatar billede tommy.b Nybegynder
21. maj 2001 - 21:59 #26
ok men det har jeg ikke prøvet før så gider du guide mig lidt mere så er du sku en guttermand:-)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
21. maj 2001 - 22:03 #27
Du får lige et bedre link! http://www.gamereactor.net/downloads/getfile.asp?id=925
Du henter den bare og kører den :-)
Avatar billede tommy.b Nybegynder
21. maj 2001 - 22:07 #28
ok den er i gang men sig mig hvad er en patch
jeg bliver nødt til at spørge ellers bliver man jo ikke klogere vel :-)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
21. maj 2001 - 22:23 #29
Nej, det er rigtigt :-)
En patch (oversat = plaster) er noget spiludviklerne udgiver en gang imellem til deres spil, for at rette eventuelle fejl!
Avatar billede tommy.b Nybegynder
21. maj 2001 - 22:29 #30
ok jeg har instaleret patch men det hjalp ikke desværre
så jeg tror der er fejl i spillet
ærgeligt for det er et kanon spil
men tak for hjælpen :-)

>>--tommy--<<
Avatar billede dar Nybegynder
21. maj 2001 - 22:35 #31
Nånå! Det er takken for alle disse svar!
Jeg bliver bare afvist! *gg*