Avatar billede meier Nybegynder
24. november 2006 - 11:06 Der er 11 kommentarer

Importer DHCP scope fra backup ?

Hej

Vi har i mit firma lagt netværket om, og alle de bruger som havde fast ip skal nu ligges ind igen. Jeg har dem på en backup, men kan ikke finde ud af hvordan jeg importere dem ?
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2006 - 11:12 #1
2 sec
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2006 - 11:16 #2
for det første, skal du manuelt have lavet en backup af dhcp databasen.  Du kan ikke bruge den backup som er lavet automatisk
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2006 - 11:27 #3
citerer fra bogen:

-open the dhcp console.

-in the console tree, select the application dhcp server.

-From the action menu, select Restore.

(the browse for filder dialog box opens)

-select the folder that contains the backup dhcp database and then click ok.  if prompted to stop and restart the service click yes.

håber at dette virker,  men det gendanner jo HELE dhcp serveren.
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2006 - 11:37 #4
kommer lige til at se at det er en win2k server du sidder med, så det kan godt være at det er lidt anderledes.
Avatar billede karser Nybegynder
24. november 2006 - 11:51 #5
Når det lykkedes at restore dit DHCP scope fra backup, skal du huske at sætte "Conflict detaction" på DHCP serveren.

Proceduren på W2K skulle gerne svare til henrik's tidligere post!

Har du stadig den "gamle" DHCP server tilgængelig, så burde det ikke være et problem!
Avatar billede karser Nybegynder
24. november 2006 - 11:52 #6
detaction = detection

;o)
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2006 - 11:55 #7
husk at stoppe den gamle dhcp server, før at du autoriserer den nye server.

vælg eventuelt reconcile, for at se om der er problemer.
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2006 - 15:01 #8
hallloooooo  er der nogen ?
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2006 - 07:56 #9
du skal lige være opmærksom på, at du skal overføre selve backup-mappen, til den nye dhcp server.

Du må dog ikke placerer backup mappen i den default placering, for så kan den ikke gendanne ordentligt, så lig den i en alternativ placering  "C:\DHCPbackup".
Fra den lokale maskine (den nye dhcp) skal du nu gøre som jeg har skrevet tidligere.

(Regner med at du har holdt weekend, og det er derfor du ikke har svaret. )
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2006 - 09:41 #10
Respons ?  det kunne være rart at høre fra dig !
Avatar billede triton Nybegynder
28. november 2006 - 15:46 #11
==> Henrik Svensen, der er ikke noget galt med dit svar, men den automatiske backup af jet databasen (Dhcp.mdb) kan nu normalt godt importeres i dhcp serveren.

http://support.microsoft.com/kb/173396