Avatar billede tue Nybegynder
21. maj 2001 - 20:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Access database på anden server?

Kan det lade sig gøre at connecte til en Access database, som ligger på en anden server?

Mvh.
Tue Sandal
tue@qcom.dk
Avatar billede burningice Nybegynder
21. maj 2001 - 20:10 #1
nej!
Avatar billede keysersoze Guru
21. maj 2001 - 20:19 #2
det er det ikke - og hvis det var ville det være en enorm sikkerhedsbrist!
Avatar billede netsrac Praktikant
21. maj 2001 - 20:56 #3
Sikkerhedsbrist ? Hvordan ? Man kan jo beskytte sine Access databaser med adgangskode lige såvel som man kan med mySQL. Hvis du gerne vil connecte til en database på en anden server skal du bruge mySQL.
Avatar billede ricardo Nybegynder
21. maj 2001 - 21:07 #4
Man kan ikke (mig bekendt) connecte til en Access DB over TCP/IP. Hvis du har et drev mappet til sin server, eller kan bruge en UNC sti, kan det godt lade sig gøre.
Avatar billede burningice Nybegynder
21. maj 2001 - 21:08 #5
sikkerhedsbrist fordi at access er en fil-baseret database, og IIS gerne ikke skulle give andet end scripts lov at kigge i den... hvis det ikke er tilfældet vil jeg finde mig en anden udbyder!!
Avatar billede keysersoze Guru
30. maj 2001 - 19:12 #6
er du blevet klogere?