Avatar billede kaydk Nybegynder
23. november 2006 - 21:16 Der er 12 kommentarer

Oprette brugerprofil med ASP.NET og ADO.NET

Hej, jeg er igang med at hjemmeside, og er nået til det punkt, hvor jeg skal lave en side, hvor besøgende kan udfylde navn, email osv. og dermed oprette dem en bruger (profil).

Jeg benytter ASP.NET og C# og har også tænkt mig at bruge ADO.NET til at implementere database kaldene.

Jeg har aldrig arbejdet med ADO.NET, og ej noget med databaser i forbindelse med ASP.NET.

Jeg har læst lidt om ADO.NET og forstår godt princippet i det.

Hvis nogen har arbejdet med at oprettelse af brugerprofil med ASP.NET og ADO.NET, så må i meget gerne fortælle hvad proceduren er.

Mit spørgsmål er om nogen kender en god tutorials/eksempler på, hvor data man indtaster på formularen på en side, bliver sendt og dermed oprettet brugeren på databasen.
Avatar billede snepnet Nybegynder
23. november 2006 - 22:04 #1
Både brugerhåndtering og profiler er indbyggede muligheder (ikke noget du skal kode for) hvis du benytter asp.net 2.0 ... gør du det?
Mvh
Avatar billede kaydk Nybegynder
23. november 2006 - 22:18 #2
Ok er der virkelig indbygget, sejt, hvor bruger jeg det så? Har du en guide? Ja jeg bruger ASP.NET 2.0 & VS.NET
Avatar billede daxiez Nybegynder
24. november 2006 - 00:05 #3
Avatar billede daxiez Nybegynder
24. november 2006 - 00:06 #4
Avatar billede kaydk Nybegynder
24. november 2006 - 09:05 #5
Sej side, giv et svar og du får point.
Avatar billede kaydk Nybegynder
24. november 2006 - 09:18 #6
daxiez det er jo ikke brugerprofil, det er bare en kontakt formular, den viser ikke hvordan man skriver og gemmer i databasen!
Avatar billede daxiez Nybegynder
24. november 2006 - 10:38 #7
ahh ok, så ikke selv videoen færdig. Mener jeg har set en video omkring det engang, ser om jeg kan finde den frem istedet.
Avatar billede kaydk Nybegynder
25. november 2006 - 20:25 #8
Ja vil du ikke lige kigge:)
Avatar billede snepnet Nybegynder
26. november 2006 - 09:03 #9
Avatar billede kaydk Nybegynder
30. november 2006 - 16:01 #10
Jeg kigger på det TAK. Smid svar så får i points.
Avatar billede snepnet Nybegynder
30. november 2006 - 20:40 #11
Jamen så smider vi nogle svar :o)
Mvh
Avatar billede daxiez Nybegynder
01. december 2006 - 08:07 #12
svar:)