Avatar billede ruzzh Nybegynder
22. november 2006 - 16:06 Der er 9 kommentarer

Nogle der ved hvordan jeg løser det her problem?

Microsoft JET Database Engine- Error '80004005'

Den installerbare ISAM kan ikke findes.

/forbindelse.asp, line 3

skal have en database til at komme frem, men der står det der!
Avatar billede jensen363 Forsker
22. november 2006 - 16:12 #1
Problemet, som jeg kender det opstår fordi du benytter en database, som konverteret fra Access 97 til Access 2000 ... er dette korrekt ?
Avatar billede ruzzh Nybegynder
22. november 2006 - 16:23 #2
Hmm... Aner jeg ikk... Bruger Access 2003... Hvor kan jeg se det?
Avatar billede jensen363 Forsker
22. november 2006 - 16:27 #3
Forsøg denne vejledning ( håber det hjælper )

--------------------------------------------------------------------------------
The information in this article applies to:

Microsoft Visual InterDev, versions 1.0, 6.0
Microsoft Access versions 2000, 97

--------------------------------------------------------------------------------

SYMPTOMS
When you try to connect to an Access database with the Visual Interdev Data View Window, you may receive the following error message:

Can"t Find Installable ISAM.
You may also receive the following error message intermittently:
Error Type:
Provider (0x80004005)
Unspecified error
/Project/page.asp, line xx

CAUSE
This problem occurs when you use an Access 2000 database that has been converted from an Access 97 database. Msrd2x32.dll is the ISAM driver that Microsoft Jet uses to read an earlier version of an Access database. The error occurs because this driver is not registered on the Web server, or the Internet Guest account (which is usually IUSR_ComputerName or IWAM_ComputerName if running out-of-process or with application protection set to high or medium) does not have read and execute permissions to this DLL.

RESOLUTION
To resolve this problem, you can do one of two things:

Register Msrd2x32.dll on the Web server, and then give the Internet Guest account read and execute permissions to this DLL. To do this, perform the following steps:

On the Start menu, click Run, and then type the following command:
regsvr32 "C:\Winnt\System32\Msrd2x32.dll"
Click OK.

The following message appears:

DllRegisterServer in msrd2x32.dll succeeded.
Click OK.

In Windows Explorer, browse to the C:\Winnt\System32 folder.

Right-click Msrd2x32.dll, and then click Properties on the shortcut menu.

On the Security tab, select the Read/Execute check box to give the Internet Guest account read and execute permissions.

Create a new Access 2000 database. You can import data into the new Access 2000 database from your existing Access 97 database, but you must not allow Access 2000 to upgrade it.

REFERENCES
For additional information, click the article numbers below to view the articles in the Microsoft Knowledge Base:

Q209805 ACC2000: "Could Not Find Installable ISAM" Error Message
Q150494 ACC2: Troubleshooting "Can"t Find Installable ISAM" Error
Q90111 ACC: "Couldn"t Find Installable ISAM" Error Message
Q240377 HOWTO: Insure Jet 3.5 Is Installed Correctly (Part I)

Additional query words: 0x80004005

Keywords : kberrmsg kbAccess kbDatabase kbSecurity kbVisID100 kbVisID600 kbGrpASP kbDSupport
Version : :1.0,2000,6.0,97
Platform :
Issue type : kbprb
Technology :

Last Reviewed: October 16, 2000
© 2000 Microsoft Corporation. All rights reserved. Terms of Use.
Avatar billede ruzzh Nybegynder
22. november 2006 - 16:36 #4
Jeg har jo ikke opdateret den fra Access 97... Det er Access 2003, og har aldrig haft kontakt med andet. Så jeg er ikke lige med...
Avatar billede jensen363 Forsker
22. november 2006 - 16:39 #5
Men er det en database du har modtaget fra anden hånd, og som du ikke har åbnet før ?
Avatar billede ruzzh Nybegynder
22. november 2006 - 16:56 #6
nejnej... Har lavet den selv! 100 %, så er lidt træt af det
Avatar billede ramad Praktikant
22. november 2006 - 18:35 #7
Jeg fandt lige denne artikel, der beskriver problemet, og en løsning fra Microsoft. Det kan være at den kan hjælpe dig videre.

http://www.aspfaqs.com/aspfaqs/ShowFAQ.asp?FAQID=115
Avatar billede ruzzh Nybegynder
23. november 2006 - 11:11 #8
Hehe... Fandet selv løsningen. I sted for at bruge asp, bruger jeg bare et ODBC i sted for, men tak for indsatsen!!!
Avatar billede jensen363 Forsker
23. november 2006 - 17:11 #9
Velbekommen ....