Avatar billede cia26 Nybegynder
22. november 2006 - 09:49 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Maxtor onetouch kan ikke genkendes af computeren

Hej

Jeg har en maxtor onetouch ekstern hardisk, som ingen af mine computere vil genkende.

Hvad kan jeg gøre og kan jeg evt. gøre noget for at redde tabt data? Da alle mine billeder osv. ligger på denne disk (og ja, jeg ved at det er tåbeligt ikke at tage backup :))

Der er 200 points til den der kan give mig en løsning.

På forhånd tak!
Avatar billede nva Praktikant
22. november 2006 - 10:03 #1
Måske kan du bruge dette http://www.helgec.dk/lost%20partition.html
Avatar billede nva Praktikant
22. november 2006 - 10:05 #2
Programmer til at genskabe data, hvis det første ikke lykkes.

http://www.runtime.org/datarecovery.htm
ttp://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm
Avatar billede t-bee Novice
22. november 2006 - 10:32 #3
Hvis disken ikke kan ses i diskhåndtering, så ville jeg nok forsøge mig med at pille den ud af USB boksen og sætte den som slave disk i min egen PC. Så kan du måske læse data fra den, og derefter finde ud af om det er disken, opsætningen eller USB boksen den er gal med.
Avatar billede newbie_s Nybegynder
22. november 2006 - 11:25 #4
må jeg spørge om du kører XP home på dem begge?

Min maxtor HD (Personal storage 3100 250GB) kan nemlig kun genkendes af XP pro.
Avatar billede cia26 Nybegynder
22. november 2006 - 11:50 #5
Jeg kører Xp professionel på alle 3 maskiner som jeg har prøvet at koble den til på...
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. november 2006 - 18:10 #6
er den jumpet rigtigt og genkendt i bios..?

Hvis den ikke er genkendt i bios, er det ikke sikkert du kan recover.¨

Spiner den overhovedet op.?
Avatar billede cia26 Nybegynder
23. november 2006 - 07:44 #7
Den kommer fint frem som ny hardware på min computer, man kan bare ikke gå ind på den, da den og den viser heller ikke en samlet str. på disken... Men alle 3 computere jeg har prøvet den på genkender den som ny hardware.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
23. november 2006 - 14:44 #8
den er sikkert af underlige årsager, blevet til raw partition..?
også er der ikke rigtigt andet at gøre end at recover med getdataback el lign... og formatere, også be til it-guden om at den virker efter den er formateret.
Avatar billede nva Praktikant
27. november 2006 - 07:50 #9
Respons?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. november 2006 - 10:06 #10
Smider et svar, hvis jeg ramte rigtigt.??
Avatar billede nva Praktikant
27. november 2006 - 10:54 #11
Tillader mig også at lægge et svar ;)
Avatar billede newbie_s Nybegynder
04. december 2006 - 14:35 #12
Er det ikke ved at være lukketid?