Avatar billede fcand Nybegynder
21. november 2006 - 19:33 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af design

Hey Design eksperter...

Har stykket lidt design sammen og vil lige hører jeres mening på godt og ondt..

//afc
Avatar billede fcand Nybegynder
21. november 2006 - 19:33 #1
Avatar billede apo Praktikant
21. november 2006 - 20:11 #2
Farverne virker meget dystre - især hvis det skal være et design, som skal bruges på et site, der skal udstråle 'kreativitet og design'.

Hvordan selve designet ellers tager sig ud - hvis jeg ser bort fra farverne - er svært at have en mening om, uden at kunne se en funktionel side med indhold.
Avatar billede fcand Nybegynder
21. november 2006 - 20:16 #3
jeg ved godt farverne er dystre, men på min nye side, vil jeg tilbyde templates, så der kommer farve på siden når der kommer indhold på den, så man fokusere på indholdet...

Men ja det er svært at se ud fra et billede, jeg overvejer at bygge siden op i flash, hvilket kan tage en krig, så ville lige hører meninger om designet inden jeg begynder på det...
Avatar billede apo Praktikant
21. november 2006 - 20:27 #4
Ikke nok med at flash måske 'tager en krig' at bygge op. Flash er ikke nødvendigvis brugervenligt eller søgemaskinevenligt (især ikke det sidste).

Hvis det er designs/templates, som du sælger til andre, bør du have det in mente - ellers kan du få vrede og skuffede kunder, der undrer sig over at deres sider ikke bliver optaget i søgemaskinernes indeks.
Avatar billede fcand Nybegynder
21. november 2006 - 20:34 #5
Nå ja men nu mente jeg at MIN side skulle være i flash, de templates jeg vil sælge er såmen mere designs i råformat "PSD" - hvis kunden ønsker det, et opsat design i html - hvor kunden selv kan vælge hvad der skal stå af meta tags eller headers osv.

Og min side vil heller ikke blive bygget op som én flash film, men flere flash film som kører i selve designet, (hvis du forstår) - så man stadig har flere html sider hvor der kan være søgeord i..
Avatar billede matcho Nybegynder
21. november 2006 - 22:16 #6
Jeg kan egentlig godt lide designet nu du forklarer hvad budskabet skal være, men jeg synes kontrasten på menu teksten er for lav.
Avatar billede adflicto Nybegynder
26. november 2006 - 14:09 #7
Hvis man udelukkende ser på designet (den grafiske del) af siden, så synes jeg både at det er overskueligt, og samtidig lækkert - "smooth" :)
Avatar billede christian-BN Praktikant
26. november 2006 - 14:21 #8
det er som tidligere sagt for dystert, og selve midtsektionen i siden er ekstrem kedelig., især hvis det skal være en flash-side.

Jeg tror det er svært at sælge designs udelukkende, for hvordan vil du aflevere designet til dem uden html? via en psd-fil og tvinge til at købe et produkt de ikke har brug for? eller vil du udskære billedet i de nødvendige dele? - på den måde tvinger ud jo brugeren til kun at kode siden på een måde hvis de skal gøre det ud fra de billedefiler de har til rådighed.
Avatar billede fcand Nybegynder
26. november 2006 - 23:15 #9
c-buur >> hvad mener du med midtsektionen? det hvide felt hvor al indhold skal være???

MHT. designs, så vil jeg give dig ret i at mange brugere ikke har photoshop osv, men min kunde gruppe er for det meste personer som har disse værktøjer men som bare ikke mestre dem. Det er sjældent at jeg sætter en hel side op for folk i HTML, da det typisk er for dyrt for dem... kig engang på www.templatemonster.com - de sælger også designs, mange af dem i flash, hvor du både skal have flash og dreamweaver for at administrere din side, og jeg tror deres side kører udemærke... og så findes der også et par demo versioner derude som folk kan bruge...

adflicto >> tak for lidt positivt ;)
Avatar billede foshammer Nybegynder
28. november 2006 - 08:21 #10
Kan egentlig bedre lide den som ligger på hovedsiden (afcdesign.dk). Rimelig fed faktisk :)
Avatar billede fcand Nybegynder
07. august 2007 - 10:49 #11
Vist på tide jeg får lukket her! læg et svar hvis I vil have points..
Avatar billede fcand Nybegynder
30. november 2008 - 15:14 #12
lukker :)