Avatar billede kakka Nybegynder
21. november 2006 - 15:07 Der er 4 kommentarer

Netværksproblemer

Jeg har en D-Link 524 router, 1 stationær PC der koblet på med kabel og 2 bærbare PC´er som kører trådløst - alle kører Windows XP
Alt har fungeret fint indtil vi pludselig ikke kunne finde hinanden.
Alle tre PC´er kan komme på Internettet via routeren, og vi kan finde hinanden via IP-adressen.
Alle er opsat til Workgroup - vi har prøvet både med og uden sikkerhed og firewall.
Når vi kikker på routerens opsætning kan routeren sammenkæde navn med IP-adresserne.
Når vi vil se Workgroups medlemmer får vi en meddelse - Workgroup er ikke tilgængelig - du har muligvis ikke adgang...........
Jeg syntes jeg har prøvet alt - routeren er tjekket andensteds der virker den.
Gode råd og ideer modtages med kyshånd.
Avatar billede eurotic Nybegynder
08. december 2006 - 12:09 #1
Har i prøvet at køre guiden opret/konfigurer et hjemmenetværk?
Den ligger under netværkssteder.
Er der nogen pc'ere der kører med seperate sikkerhedsprogrammer, som norton internet security osv. Hvis, så skal i lige mide jeres netværk på som trusted.
Avatar billede kakka Nybegynder
11. december 2006 - 13:23 #2
Har løst problemet ved at reformatere
Avatar billede mikkelp12 Nybegynder
20. december 2006 - 12:53 #3
Har præcis samme problem. Kan dog se andre workgroup computere men de er ikke tilgængelige ved dobbeltklik. Er oprettet som administrator på alle maskiner, har delt drevene til netværket. Det skal siges at jeg har adgang til stuen fra kontor computer, men ikke omvendt... Det er samme workgroup. Computerne hedder noget unikt og det er derfor ikke et navneproblem.
Har fået en ny router siden det virkede sidst, hvad kan det være jeg skal kigge efter i dens opsætning? (det skulle dog være mærkeligt om det er den da jeg som skrevet har adgang en vej...). Hjælp!
Avatar billede cljeppe Mester
02. januar 2007 - 16:42 #4
Hej mikkelp12 o.a.

Den situation, som du beskriver, ligner nøjagtigt mit problem. Jeg har dog ikke skiftet router.

Fik du nogen løsning?