Avatar billede enevold Nybegynder
21. november 2006 - 08:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ip-adresser

Efter TDC har købt Esenet ser jeg jeg har 2 dynamiske ip - adresser.

Har man brug for 2 ip - adresser. Kan man ikke bare nøjes med 1?
Avatar billede jeoparty Nybegynder
21. november 2006 - 09:15 #1
sagtens. 1 kan deles med flere PCer over en router
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. november 2006 - 11:39 #2
Nemlig :-)
Avatar billede enevold Nybegynder
21. november 2006 - 11:54 #3
Tak for oplysningen
Avatar billede enevold Nybegynder
21. november 2006 - 11:58 #4
Jeg tror der blev svaret lidt forkert. Men atter tak.
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. november 2006 - 12:23 #5
Hvis du ingen router har, kan du koble 2 computere til din linie, da du har 2 IP adresser.
Har du kun 1 computer, så har du 1 IP adresse i overskud.

Hvis du har mere end 2 computere du vil have på nettet, så er det en router er en god ide. Den fungerer som en gateway, og optager en af de 2 IP adresser du allerede har. På din side af routeren kan du teoretisk koble 255 computere til, selv om du kun anvender 1 af dine 2 IP adresser. Det er fordi routeren laver sit eget lille netværk, og routeren sørger selv for IP tildelingen inden for dette lille netværk.

Er det bedre ?
Avatar billede enevold Nybegynder
24. maj 2007 - 16:11 #6
Takker dragonknight. Håber på svar