Avatar billede downloading Nybegynder
20. november 2006 - 21:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Er internet annonymitet nået?

Hej.

Jeg faldt over denne her side http://www.relakks.com

Er det for godt til at tro på, eller er det en genial måde at skjule sin ip på? Det er vel ikke ulovligt, og nu er der ingen der skal have min ip mere?

Virker sådan en VPN forbindelse så den har effekt på alt på min computer, alt fra spyware, instant messenger, p2p, browser osv?
Avatar billede leif Seniormester
20. november 2006 - 22:02 #1
Du vil aldrig være 100% anonym da de vil have oplysninger om dig (Hvis de logger og gemmer dem)

Ja, hvis den er sat korrekt op, men hvorfor skjule sig ?
Avatar billede downloading Nybegynder
20. november 2006 - 22:29 #2
Annonymitet er fedt! :) Hvorfor skal andre kunne vide noget om mig..?

men virker sådan en VPN også over de programtyper jeg nævne?
Avatar billede downloading Nybegynder
20. november 2006 - 22:34 #3
Avatar billede it-dk Nybegynder
21. november 2006 - 14:26 #4
Man kan vel ikke skjule sig helt da ens internet udbyderne altid kan se hvad man laver når man er på nette. Polititet få ofte hjælp fra internet udbyderne i flere sager.
Avatar billede mouse-the-mighty Nybegynder
27. november 2006 - 20:38 #5
ja både og.... langt de fleste VPN forbindelser er jo krypteret så det eneste udbyderen kan se er at du har en strøm af data til at køre.

Desuden vil alt hvad du laver (surfing, p2p, osv) jo engetli være relakks's server der går ud på nettet og henter/sender og derefter sender til dig vid den krypteret data strøm.
så laver du noget ulovligt vil de først og fremmest gå efter relakks da der er deres server der reelt "laver" der. Men som før nævnt så vil relakks sikkert logge trafikken så hvis de for fat i relakks's log kan de nemt se hvad du har fået/lavet gennem dem.

men for at give en lidt kortere svar på spørgsmålet. Ja du er helt annonym sålænge ingen har adgang til relakks's log og/eller bryder VPN krypteringen (hvilket er meget usandsynligt)