Avatar billede denje11 Nybegynder
20. november 2006 - 15:07 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

"Denne computer" processor hastighed?

Hej Eksperter

Jeg har lige købt en ny bærbar som kører med core2 duo 2GHz det der undrer mig er under egenskaber på denne computer står der 1GHz? hvordan kan det være? I enhedshåndtering er der 2x 2GHz processorer.

Mvh Denje11
Avatar billede denje11 Nybegynder
20. november 2006 - 15:08 #1
Ahh glemte lige at sige det er med strømtilslutning!
Avatar billede lzs Nybegynder
20. november 2006 - 16:43 #2
den er nok clocket ned, for ikke at udvikle for meget varme og larm.
Avatar billede larsajensen Nybegynder
20. november 2006 - 17:06 #3
Hvorfor skulle man clocke den ned ? Det ville være billigere at anvende en langsommere processor.

Du bør tale med forhandleren og evt. få den byttet.
Avatar billede lzs Nybegynder
20. november 2006 - 18:06 #4
det er da meget normalt at en bærbar clocker ned når man ikke bruger den til spil eller andre krævende ting. ja måske ville det være billigere at anvende en langsommere processor, men det hjælper jo ikke meget hvis man gerne vil spille.
Tror absolut ikke at den fejler noget
Avatar billede haverslev Novice
20. november 2006 - 19:52 #5
Her er en forklaring til det lzs mener/siger:
http://www.laptopworld.dk/index.php?id=43
Avatar billede simlau Nybegynder
21. november 2006 - 18:26 #6
Det er ganske normalt, hvis ud går ind og sætter din strømstyring til max ydelse vil den stige til 2 ghz.

Din computer vil selv clocke op til 2 ghz hvis du begynder at belaste din processer.

Dette er forskellen på normale cpu'er og cpu'er til bærbar computer, de reguler sig selv  efter belastningen.
Avatar billede denje11 Nybegynder
13. marts 2007 - 16:53 #7
lkmlkm
Avatar billede haverslev Novice
13. marts 2007 - 17:18 #8
Hvad betyder det ?
Hvorfor lukker du og tager point selv ?
Avatar billede haverslev Novice
13. marts 2007 - 17:21 #9
Avatar billede lzs Nybegynder
14. marts 2007 - 11:12 #10
Forstår overhovedet ingenting her. du har været bruger i lang tid og har masser af point, så forstår ikke hvorfor du selv tager dem, når du får besvaret dit problem i denne tråd.