Avatar billede skovs Nybegynder
20. november 2006 - 13:52 Der er 1 løsning

Rettigheder på et netværksdrev

Hej derude.....

Jeg har en applikation lavet i vb2005/.net20, som ligger på et netværksdrev.

Programmet kommer med følgende fejl: System.Security.SecurityException: Request for the permission of type 'System.Net.SocketPermission, System, Version=2.0.0.0

The type of the first permission that failed was: System.Net.SocketPermission
The Zone of the assembly that failed was: Intranet

Problemet er, at jeg gerne vil have at programmet kan eksekveres fra Netværksdrevet, hvor det ikke har rettigheder, men samtidig vil jeg gerne, at rettigheden ikke tildeles via CASPOL.EXE, da jeg har mange klienter hvor programmet skal anvendes fra og derfor ikke kan forvente at skulle eksekvere CASPOL hver gang med admin rettigheder.

Kan man sætte/udvide rettighederne via Group Policy eller udvide trustet til applikationen via Policy så jeg rammer alle computerer i domænet. Eller er der en helt 3. mulighed......????????????
Avatar billede skovs Nybegynder
29. november 2006 - 13:22 #1
Vi lukker igen. Har fundet en anden løsning.