Avatar billede lajlev Nybegynder
20. november 2006 - 09:57 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvilket efternavn skal vi vælge

Vi skal giftes til sommer, men er meget i tvivl om hvordan vi skal sammensætte vores efternavne.

Vi hedder på nuværrende tidspunkt

Siv Elisabeth Brattli & Michael Lajlev.

Hvad syntes I lyder bedst?

1. Siv Elisabeth Lajlev Brattli & Michael Lajlev Brattli

2. Siv Elisabeth Brattli Lajlev & Michael Brattli Lajlev

3. Ingen af dem og hvorfor?
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2006 - 10:24 #1
1.    Brattli  lyder bedst, og unikt.
Avatar billede spif2001 Nybegynder
20. november 2006 - 10:25 #2
Er det ikke normalt, at kvinden tager mandens efternavn?

Hos mig og min kone blev det, at jeg ikke ændrede noget ved mit navn - hverken mellemnavne eller efternavn.

Hun derimod tog mit efternavn som hendes efternavn - og hendes daværende efternavn blev til et mellemnavn. Dog skal der siges, at hun ingen mellemnavne havde i forvejen, så der var plads nok ;)

Mit svar må jo så være 3 og navnene burde IMO så være:

Siv Elisabeth Brattli Lajlev eller Siv Elisabeth Lajlev
&
Michael Lajlev
Avatar billede loppehund Nybegynder
20. november 2006 - 10:57 #3
Er det noget folk på et forum skal hjælpe dig med ?
Avatar billede lajlev Nybegynder
20. november 2006 - 11:03 #4
tjaaa, vi har jo begge en forforståelse omkring vores navn. Så nogen nye øjene på sagen skader vel ikke.
Avatar billede off-line Nybegynder
20. november 2006 - 11:15 #5
Hvad med "Brattlev" ? Nemt at stave, nemt at udtale og man bliver ikke sorteret
fra ved jobansøgning. Og tænk også på eventuelle børn. Der er faktisk unge
mennesker som har navneproblemer. Når f.eks. Jensen Møller vil giftes med
Madsen Olsen, så bliver det til Jensen Møller Madsen Olsen. Og i de næste
generationer, må de slå op i computeren for at se hvormange navne de egenlig har:)
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2006 - 11:30 #6
he he,  hvad med svendsen,  det er et rigtigt godt navn....  :O)

Synes rigtigt godt om Brattli
Avatar billede enoer Nybegynder
20. november 2006 - 15:34 #7
Personligt synes jeg bedst om Brattli.
"Skal" Lajlev med..?
Og som een nævner - tænk for evt. børn senere..
Det skal ikke gerne blive sådan at det/de skal stave deres navn/e hver gang. :-)
Avatar billede lajlev Nybegynder
20. november 2006 - 22:30 #8
Brattlev er ihvertfald bedre end lajli :o)

Vi har også overvejet denne udgave:

Michael Lajlev Brattli

Siv Elisabeth Brattli

og Decemberbarnet barnsnavn Lajlev Brattli

Kommentarer ;o)
Avatar billede enoer Nybegynder
20. november 2006 - 22:49 #9
Jeg synes det "ser" helt OK ud...
Din kommende mand er jo vant til "Lajlev" - men det er vel kommende børn jeg tænker mere på.
Altså ikke at give dem mere "besværlige" navne end højst nødvendigt :-)
(PS. Har selv skullet stave mig gennem mine navne helt fra barn)
Held og lykke med både navne, barn og bryllup... ;-)
Mvh. enoer
Avatar billede alfonso_dk Nybegynder
22. november 2006 - 03:24 #10
Siv & Michael Brattli

Nemmest og pænest.

Og så "mister i hvert et navn"  lige skade ;-)
Avatar billede roenving Novice
23. november 2006 - 02:59 #11
Her på sitet er Brattli i hvert fald et kendt navn, for menuen er lavet af Thomas Brattli (http://www.dhtmlcentral.com/index.asp !-)

-- og hvem siger at Lajli ikke er godt, det er i hvert fald kort og staveligt ...

Nå spøg til side, vælg også navnet efter hvad I kan leve med, også hvis I en dag splitter ...

-- og overse ikke rådene om at gøre det kort, for det kan være, at I ikke kan leve uden jeres fødenavne, men kan decemberbarnet leve med alle disse ?-)

Marlene Christine Siv Brattli Lajlev (et eksempel med farmors og mors navn, hvilket jo ikke lige kan siges at være usædvanligt !-)
Avatar billede lajlev Nybegynder
28. november 2006 - 20:18 #12
lukker